8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    aukem

FREECOM TOUGHDRIVE 500 GB niet te benaderen!

Hallo OMT’ers,

Ik heb een FREECOM tough drive 500 GB.

Die werkte perfect met een password.app maar sinds ik ben overgestapt naar OsX Lion werkt dit niet meer.
    Ik heb al lopen googlen maar zonder enig resultaat, ik ben niet de enige met dit probleem want op dit Forum hebben mensen hetzelfde.

Is er iemand die hier iets op weet? Hulp is heel erg welkom i.v.m. veel belangrijke bestanden die ik niet kan benaderen:(

Alvast bedankt!

Moderator
    Night

Ik weet niet welke versie je hebt, de 2.0 of de 3.o, maar ik zie bij de 2.0 wel een 10.7 updater staan:

http://www.freecom.com/files/Productinformation/ExternalHardDrives/ExternalMobileHardDrives/ToughDrive/Support/Firmware/ToughDrive_Updater_OSx_10_7.zip

Bijdrager
    testuser

Kennelijk zijn sommige functies in het nieuwe besturings systeem van Apple heel erg veranderd worden.
    Daardoor werkt de pasword software niet of niet juist.
    Ondertussen kunt u eventueel als ‘workaround’ proberen de passwoord programma naar de computer te copieren en van daar uit te voeren. Dit zou eigenlijk moeten werken.
    U kunt uiteraard ook (misschien op een andere computer) tijdelijk de wachtwoord verwijderen om aan de data’s te komen.
    Inderdaad is er inmiddels een firmware update op de Freecom website verktijgbaar.

Bijdrager
    Franky Mac

Ja, of die oude app heeft Rosetta nodig.

Bijdrager
    aukem

Ik ik het installeren op mijn mac of op de toughdrive??

Bijdrager
    testuser

Er wordt niets op de computer geinstalleerd maar wel de software (firmware) in de Freecom geactualiseerd.
    De firmware update installeert een nieuwere versie van de password software in de ToughDrive welke ook met Mac OS Lion comaptiebel is. Het best werkt de update vanuit een Windows computer.
    Maar ik adviseer in ieder geval eerst de bestanden veilig te stellen op een andere computer…
    Misschien neemt u beter rechtstreeks contact op met de helpdesk van Freecom BeNeLux ( [email protected] ) ?

Bijdrager
    aukem
    testuser op 14 mei 2012

Er wordt niets op de computer geinstalleerd maar wel de software (firmware) in de Freecom geactualiseerd.

De firmware update installeert een nieuwere versie van de password software in de ToughDrive welke ook met Mac OS Lion comaptiebel is. Het best werkt de update vanuit een Windows computer.

Maar ik adviseer in ieder geval eerst de bestanden veilig te stellen op een andere computer…

Misschien neemt u beter rechtstreeks contact op met de helpdesk van Freecom BeNeLux ( [email protected] ) ?

Bedankt voor je inbreng Testuser, ik heb een mail gestuurd maar na 2 dagen nog geen bericht…
    Ik wacht af…

Bijdrager
    aukem

Hallo, ik heb een mailtje teruggekregen.
    Hierin zeggen ze dat het beste wat je kan doen het volgende is:
    De password.app naar je bureaublad kopieeren en daar openen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.