5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    rTn

Freecom Externe HDD niet meer herkend op macbook pro

Beste,

sinds gisteren heb ik een macbook pro retina gekocht. Dit is mijn eerste macbook en het is dus allemaal nog wennen voor mij.
    Nu had ik gisteren alle belangrijke zaken van op men windows laptop gekopieerd op mijn externe hdd van freecom, dit met de bedoeling om alle zaken vandaag over te zetten op men macbook.

Toen ik vandaag de schijf aansluit vond mijn macbook de schijf onmiddellijk. Een icoontje kwam op mijn bureaublad en ik kon in de mappen snuffelen. Nu per ongeluk werd de usb kabel uitgetrokken en werd de schijf onveilig verwijderd. Wanneer ik de kabel terug instak merkte ik dat men macbook pro blokkeerde… ik kon niks meer doen! Na enige tijd kwam de macbook terug tot leven. Alleen zie ik nu dus geen schijf meer…

Ik heb hier op het forum gezocht en vond iets terug over een externe van WD maar dit is helaas niet mijn type van schijf.
    Daar ik een ongelofelijke newbie ben op mac heb ik dus ook geen idee wat het probleem zou kunnen zijn.

Hopelijk kan iemand me helpen zodat ik alle documenten op men macbook krijg!

groeten
    rTn

Bijdrager
    BoniMacX

tsjaa.. je externe HD heeft een ‘klop (je?)’ gekregen.
    Lees hier maar is wat er dan gebeurt met zo’n schijf: http://computertotaal.nl/pc/een-schijf-onveilig-verwijderen-wat-gebeurt-er-61945

Misschien vind je zo tot een oplossing of de vaststelling dat het noodlot toegeslagen heeft;
    Succes

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe is de schijf geformatteerd?

Bijdrager
    SunKeeper

Hang eens terug aan de Windows-computer of een andere computer in de buurt. Wat gebeurt er dan?

Bijdrager
    pruus

Ik heb dit ook al bij de hand gehad. Wat in mijn geval hielp, en dat is gemakkelijk te testen, is om meerdere of verschillende mini usb kabels te proberen. Ik heb nu tussen mijn kabels 2 exemplaren zitten die wel werken. Dus het proberen waard. Kennelijk zijn niet alle kabels hetzelfde bekabeld. Is maar een suggestie. Succes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.