2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Freecom Externe HD flipt?!

Ik heb hier een Freecom Externe HD van 160 GB,hij is ongeveer twee jaar oud en altijd aangesloten geweest op Windows..ongeveer een jaar geleden had deze HD al wel kuren maar deed het nog gewoon..echter,nadat ik een MacBook heb gekocht en deze HD erop aan heb gesloten om bestanden over te zetten..lukt het bijna niet meer!

Wanneer ik de HD aanzet op mijn MacBook of mijn Windows PC,gaat hij steeds aan en uit en wanneer hij een tijdje aanblijft (Lees: 5 minuten) gaat hij,precies wanneer ik aan het kopiëren ben weer uit…

Heel irritant dit,weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen? Heeft het toevallig met de ventilator van de HD te maken want hij maakt een winderig geluid als ik hem aanzet..(:roll: ) Ik wil in ieder geval mijn bestanden nog wel over kopiëren zodat ik ze niet kwijt ben voordat ik een nieuwe HD aanschaf..

Bijdrager
    e.abrahamse

Dit kan ook aan de externe voeding van de HD liggen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij het op beide systemen (Mac en Windows) niet goed doet. Ik zou zo snel mogelijk een back-up te maken en deze HD niet meer vertrouwen voor belangrijke data. Een vervangende HD van 160 Gb kost bij Paradigit €33,00; een super stille Toshiba van 1Tb is bij Dynabyte in de aanbieding. Ikzelf zou het risico niet nemen. Een oplossing is de HD in te bouwen in de Windows PC om in ieder geval een goede back-up te kunnen maken. Dan zal ook blijken of het probleem zich in de harde schijf zit of elders. Vraag hierbij wel deskundige hulp anders ben je al je gegevens kwijt. Als je jouw back-up hebt gemaakt en grondig gecontroleerd, kun je de HD formatteren en in de Windows Pc een tijdje testen. Dit geeft je meer vertrouwen voor de toekomst.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, Erwin

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.