15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    kasba

freecom brander

ik heb een freecom portable; die ik graag wil gebruiken op osx, nou ben ik al een tijdje aan het lezen en proberen, een driver gevonden en gedowload (gevonden en een van jullie berichten, alleen ik kan dat ding met geen mogelijkheid openen, Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, want als ik er op dubbelklik opent hij hem in excel en die kan er helemaal niks mee, is er iemand die mij kan helpen???????????

Bijdrager
    Lin

pakt toast hem niet???

Bijdrager
    ateazz

wat is de exacte naam van wat je gedowned hebt????
    eindigt het op .sit of.dmg??

greetz

Bijdrager
    Lin

waarschijnlijk moet je dit bestandje ergens plaatsen en anders mischien uit pakken als ctrl ingedrukt houd en klik op het bestand ga daarna naar open met, daar kan je zien welk prog het nog meer kunne openen

Moderator
    Adriaan Mol

Freecom? Heb je geen drivers voor nodig als ’t goed is. Toast zou ’t gewoon moeten herkennen.. OS X misschien ook zelfs.

Bijdrager
    passenger

Welke brander is het precies? Er zijn enkele Freecoms die hardwarematig niet met Mac werken (Bv. de Classic CDRW).

Simpelste test is het apparaat inpluggen en er een lege CD in stoppen. Dan moet OSX reageren met de vraag wat-ie ermee moet doen.

Bijdrager
    kasba
    ”ateazz”

wat is de exacte naam van wat je gedowned hebt????
    eindigt het op .sit of.dmg??

greetz

een dmg file; en nu????????????/

Bijdrager
    kasba
    ”passenger”

Welke brander is het precies? Er zijn enkele Freecoms die hardwarematig niet met Mac werken (Bv. de Classic CDRW).

Simpelste test is het apparaat inpluggen en er een lege CD in stoppen. Dan moet OSX reageren met de vraag wat-ie ermee moet doen.

het stomme is hij is ingeplugd alleen reageert osx niet, als ik mn macje opstart gaat de brander wel aan maar verder niets.
    Op de brander zelf staat alleen maar freecom portable drive, thats all :sealed:

Bijdrager
    rrrody

welke brander is het ?
    is het de freecom portable II cd-rw
    zo ja, kun je de driver vinden bij versiontracker.com
    ik had het zelfde probleem kreeg het niet onder internet explorer voor elkaar toen wel onder safari en dat ging perfekt .
    en de brander werkt prima met toast titanium 5.2 :finderoud:

Bijdrager
    rrrody

info < je kan de trav driver gebruiken voor de portable II cd-rw>
    1.0.0 dmg <driver> versiontracker.com
    :apple:

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb de freecom portable en die werkt direct….. ook onder OSX

Bijdrager
    kasba
    ”Hans

Ik heb de freecom portable en die werkt direct….. ook onder OSX

zou je mij uit willen leggen hoe je dat gedaan hebt dan????

Bijdrager
    piepie

Ik had een oudere freecom brander en die werd in ieder geval niet ondersteund. wel in OS9, maar dat wilde ik niet. Freecom wilde niet werken aan een nieuwe driver, dus hep ik um verkogt.
    Een vriend van mij had een portable ll gekocht, deze draaide na het installeren van de bijgeleverde drivers zonder probleem met toast lite (zat ook bij de aanschaf van de brander).
    Gebruik je USB of Firewire?
    Met USB zou het moeten werken, alleen kan je dan niet de volledige snelheid gebruiken zover ik weet.

Bijdrager
    fritsdebeer.com
    ”kasba”
    ”passenger”

Dus wat je zegt is dat mijn Freecom Classic dus niet gaat werken onder Macos X. Ik zoek me al het appe(N)zuur naar een driver

G4 2×400 MacosX en dus geen driver?

Bijdrager
    rrrody

ik heb de driver via safari op gehaald met internet explorer ging dat niet goed .
    deze diver werkt voor traveler en porteble <freecom brander> het is een traveler driver maar werkt voor porteble ook deze heb ik .
    onder jaguar en met toast gaat dat perfekt.
    dus het moet lukken .

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.