14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    karf

Freecom 3.5″ aluminium external hard drive 160GB

he, ik zag deze hard disk op Bol.com.

Vond het wel een goede prijs… maar zou ik het doen ja of nee?

Bijdrager
    Nikita

Ja opzich een prima ding. Alleen kan je er niet vanaf opstarten omdat het USB is, maar verder is het een prima ding voor backup of extra opslag.

Bijdrager
    iPodder

Dat er geen firewire opzit een een groot nadeel, want je kan er niet vanaf opstarten. Je zal zien dat je dat een keer nodig heb.
    Tevens is het de vraag of er een externe voeding nodig heeft. Op zich handig zonder voeding voor laptops. Maar voor een vaste desktop zou ik voor externe voeding kiezen!

Bijdrager
    Nikita

Ik heb zelf een extern hardeschijfje met een USB aansluiting en ik mis die FW poort helemaal niet hoor… Werkt prima als back up idee.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Als je een intel-mac hebt, kan je hem wel als opstartschijf gebruiken hoor.

Bijdrager
    karf

Heb een intel mac.
    En wil hem vooral gebruiken als opslag. Heb nu nog maar 50GB op me Mac Mini.

Bijdrager
    Nikita

Oh, als je een Mac mini hebt, kan je misschien ’s kijken naar die hardeschijven die speciaal zijn ontworpen voor bij de Mac mini. Die kan je dan zo stapelen waardoor ze niet in de weg staan. Ze kosten wellicht iets meer, maar er is niets zo hinderlijk als randapparatuur wat in de weg staat :wink:

Hij staat trouwens ook in de Apple Store. Tijdelijke actie zo te zien, 320 gig voor 180 euro i.p.v. 250 gig. Die dingen hebben ook een Firewire poort dus kunnen ook nog eens als opstartschijf worden gebruikt (scheelt zeker bij de Mac mini omdat die een laptop hardeschijf heeft en die externe dus een 3,5″ )

( // EDIT: Link verwijderd want die was verlopen )

Moderator
    unSOUND

Bedenk wel dat USB 2 een stuk trager is dan FireWire… Afgezien daarvan ben ik geen fan van Freecom, uitzonderlijk slechte Mac support…

Bijdrager
    karf
    ”Nikita”

Oh, als je een Mac mini hebt, kan je misschien ’s kijken naar die hardeschijven die speciaal zijn ontworpen voor bij de Mac mini. Die kan je dan zo stapelen waardoor ze niet in de weg staan. Ze kosten wellicht iets meer, maar er is niets zo hinderlijk als randapparatuur wat in de weg staat :wink:

Hier staat ‘ie trouwens in de Apple Store (hopelijk werkt de link nog een tijdje…). Tijdelijke actie zo te zien, 320 gig voor 180 euro i.p.v. 250 gig. Die dingen hebben ook een Firewire poort dus kunnen ook nog eens als opstartschijf worden gebruikt (scheelt zeker bij de Mac mini omdat die een laptop hardeschijf heeft en die externe dus een 3,5″ )

Thnx voor de info!!!
    En voor de link. Die helaas nu dood is. Heb je de andere link ook nog? van de 250

Bijdrager
    Nikita

Het gaat om dit product (moet je even zoeken op de Apple Store website):

” Iomega MiniMax van 320 GB met ingebouwde FireWire- en USB-hub ”

De Mac mini staat dan dus bovenop de externe hardeschijf.

Bijdrager
    1984

Je hebt dan wel het probleem dat hij zijn warmte niet goed kwijt kan. en persoonlijk vind ik het niet mooi,(Het word een BIG Mac i.p.v een minimac) ik zou zou kiezen LaCie/ Porsche , daar kun je later nog meer HD’s op stapelen als je meer GB nodig hebt

Moderator
    unSOUND
    ”1984″

Je hebt dan wel het probleem dat hij zijn warmte niet goed kwijt kan.

< sarcasme >

daar hebben ze uiteraard TOTAAL niet aan gedacht toen ze dat ding maakten…

</ sarcasme >

”iomega”

it includes an interactive cooling system with a thermal
    probe that automatically regulates fan speed

Bijdrager
    1984

Je bedoelt dat interactief koelsysteem met thermische sonde voor automatische regeling van de ventilatorsnelheid:?

Moderator
    unSOUND

Nee, dat bedoelde ik vast niet, ze hebben immers niet aan de warmte gedacht volgens jou… dus dan kan die quote toch nooit over die schijf gaan ? Het is vast een foutje van mijn kant…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.