30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    NaMangueira

Free Download Shop

Hlo!
    Onlangs kocht ik een film in de ‘Free Download Shop’ van Free Record Shop, deze bestanden zijn beveiligd zodat het niet mogelijk is om ze op een DVD te zettn en ze op je DVD-speler af te spelen :roll: .
    Nu vroeg ik me af of iemand een programmatj had om de bestanden te ‘kraken’?

Bijdrager
    wout3r

Hmm, misschien moet je wel gewoon je scherm opnemen:P

Bijdrager
    Thoomas

Audio Hijack
    Alleen dan ben je er wel een tijdje mee bezig:wink:

Inactief
    Anoniem

Audio Hijack… voor film? :?

Bijdrager
    First Edit
    ”thomashoornstra”

Audio Hijack
    Alleen dan ben je er wel een tijdje mee bezig:wink:

Jammer alleen dat audio hijack alleen audio hijacked….

Het opnemen van je beeldscherm iis inderdaad een optie, zie ook hier

edit: damn, thijs was me net voor:-)

Bijdrager
    vhbart

Als je dit eerst eens leest ben je al een heel eind verder… :wink:
    [size=7:54a39d0300]En je kan ook eens zoeken in het forum “Videobewerking” als daar nog niets bruikbaars staat[/size:54a39d0300]

Bijdrager
    NaMangueira

Okéé :o , dan niet.

Bijdrager
    Thoomas
    ”thijs_ganger”

Audio Hijack… voor film? :?

Oeps, niet goed gelezen :innocent:

Bijdrager
    iJet

Of lees dit even. Anders heb ik het hier al even voor je opgezocht:

”De

• Elkaar actief helpen in het vinden of direct downloaden van bestanden/programma’s waar gewoonlijk voor betaald wordt, is niet toegestaan;
      • Elkaar actief helpen in het vinden van seriële productcodes (serials) of cracks, is niet toegestaan.[/list:u:a7adfe61cb]

Wil geen zeikerd zijn, but those are the rules…

Bijdrager
      HSL

hij heeft het bestand toch al, dus hij heeft er al voor betaald?

:innocent:

Bijdrager
      iJet

Die bestanden zijn niet voor niets beveiligd tegen kopieëren. Wanneer je een film in huis haalt van de videotheek, wil dat ook niet zeggen dat je ‘m mag kopieëren omdat je ‘m toch al in huis hebt :).

Bijdrager
      error

Maarrr… die films uit de “Free Download Shop” zijn toch WMV bestanden voorzien van een DRM en alleen afspeelbaar op een PC?

Dus zoek je naar Mac of Windows waren?

Bijdrager
      Marius1976

Waarschijnlijk wil TS inderdaad iets bekijken, of branden, wat onder mac os x niet gaat. Inderdaad vanwege die beveiliging.

Echter hoe ‘schijnheilig’ het ook lijkt: het is volgens de boven geciteerde regels niet toegestaan om aan kraak-verzoeken te voldoen.

Groet,
      Marius

Bijdrager
      KarelWillem
      ”iJet”

Die bestanden zijn niet voor niets beveiligd tegen kopieëren. Wanneer je een film in huis haalt van de videotheek, wil dat ook niet zeggen dat je ‘m mag kopieëren omdat je ‘m toch al in huis hebt :).

Haha. Foutje. Dat mag dus juist wel!

Klinkt raar, maar is wel zo. Kopie maken voor eigen gebruik is volledig toegstaan in Nederland. Deze kopie weer verspreiden, mag alleen niet.

Download je echter (betaald of niet) een bestand met een DRM, dan is het dan juist NIET de bedoeling dat je deze gaat kopiëren, bewaren of vermenigvuldigen. Daarom ben jij akkoord gegaan met de voorwaarden op de site en heb je een beveiligd bestand gekocht. In dit geval is je verzoek dus i.d.d. ‘illegaal’.

Bijdrager
      vhbart
      ”vhbart”

Als je dit eerst eens leest ben je al een heel eind verder… :wink:

”NaMangueira”

Okéé :o , dan niet.

”iJet”

Of lees dit even. Anders heb ik het hier al even voor je opgezocht:

Ik denk dat hij het al door had:wink:

Bijdrager
      iJet

Een gehuurde DVD van de videotheek mag niet gekopieerd worden, kortweg omdat het niet je eigen DVD is, maar bedoelt For Rental Use Only. En je hoeft inderdaad niet te Algemene Voorwaarden van de Free Download Shop te lezen om te weten dat het niet de bedoeling is om de gedownloade films op een DVD te branden…

Bijdrager
      iJet
      ”vhbart”

Ik denk dat hij het al door had:wink:

Haha, mee eens. Case closed.

Moderator
      unSOUND
      ”iJet”

Een gehuurde DVD van de videotheek mag niet gekopieerd worden…

In Nederland wel.

Bijdrager
      JanWeijers
      ”unSOUND”
      ”iJet”

In Nederland wel.

Interessant. Heb je daar een bron voor?

Jan

Bijdrager
      iJet
      ”unSOUND”
      ”iJet”

In Nederland wel.

Is dat dan zolang de DVD in jouw bezit is? Dit wist ik niet, unSOUND.

Bijdrager
      koolenboer

Een dvd die je huurt bij de videotheek mag je idd kopieeren.
      Het klinkt heel krom maar bij Ster videotheek in mijn woonplaats
      zeggen ze dat het gewoon mag, mits je ze niet verkoopt

Moderator
      unSOUND

Een thuiskopie van een CD en DVD mag je altijd maken, zelfs als het origineel niet in jouw bezit is, dus bijvoorbeeld geleend, gehuurd of zelfs gedownload. Wat betreft de bron: is de website van Sichting Brein betrouwbaar genoeg ?

Op grond van artikel 16b Auteurswet 1912 mag men enkele exemplaren van een werk maken voor eigen oefening, studie of gebruik. Dit heet een thuiskopie. Een dergelijke kopie mag niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Het is niet vereist dat je het origineel zelf gekocht hebt om een thuiskopie van een werk te mogen maken.

Bijdrager
      error

Een audio-cd die je bij de bibliotheek leent mag je in Nederland – mits voor eigen prive gebruik – klonen. Deze kopie weggeven aan derden mag weer niet. Ik neem aan dat dit ook geldt voor dvd’s.

Bijdrager
      JanWeijers
      ”unSOUND”

is de website van Sichting Brein betrouwbaar genoeg ?

:lol: Daar zou ik wat leuks over kunnen zeggen :lol:

Maar bedankt voor deze tip!

De interessante vraag is in hoeverre een verkoper van een werk extra of aanvullende voorwaarden mag stellen. “Ik verkoop jou deze software op voorwaarde dat je er niet één kopie van maakt”.

Jan

Bijdrager
      Marius1976

Maar hoe zit het dan met beveiligde dvd’s…

Als je het dus voor mekaar krijgt om een kopie te maken van een beveiligde DVD, en de kopie is dus 100% identiek aan het origineel (dat wil zeggen: op je kopie heb je ook dezelfde beveiliging) dan mag het dus wel,

maar het kraken van een DVD om hem daarna te kopieren, mag niet…

Toch blijft het moeilijk. Want op DVD’s staat ook wel eens in het voorstukje dat je hem niet mag uitlenen. Dus als Unsound aan mij een DVD uitleent, en ik kopieer hem, dan is Unsound schuldig omdat hij hem heeft uitgeleend, en ik niet … omdat ik een thuiskopie maakte?

Dit lijken me toch mazen in de wet, die veel misbruik kunnen opleveren…

of zie ik het fout?
      en ergens bekruipt me het gevoel dat dit de zoveelste keer is in no-time dat we zo’n gesprek voeren.
      Marius

Bijdrager
      Marius1976
      ”JanWeijers”
      ”unSOUND”

is de website van Sichting Brein betrouwbaar genoeg ?

:lol: Daar zou ik wat leuks over kunnen zeggen :lol:

Maar bedankt voor deze tip!

De interessante vraag is in hoeverre een verkoper van een werk extra of aanvullende voorwaarden mag stellen. “Ik verkoop jou deze software op voorwaarde dat je er niet één kopie van maakt”.

Jan

We hebben het over audio en video materiaal. niet over software.

Moderator
      unSOUND
      ”Marius1976″

Dus als Unsound aan mij een DVD uitleent, en ik kopieer hem, dan is Unsound schuldig omdat hij hem heeft uitgeleend, en ik niet … omdat ik een thuiskopie maakte?

Dat is inderdaad het concept. De kopieerder is niet strafbaar, zelfs als de kopie op illegale wijze is geleverd, dus bijvoorbeeld door hem uit te lenen of hem aan te bieden op internet. Daarom geld dus ook bij het downloaden van films en muziek: De downloader is legaal bezig, de uploader illegaal.

Bijdrager
      iJet

Jemig, ik snap soms echt helemaal niets van dit soort regels, maar ik trek me (bij gebrek aan gebleken kennis) maar terug uit deze discussie ;).

Bijdrager
      JWB

In de huurprijs en de prijs van de CD/DVD zit daarom ook een bepaald percentage voor auteursrechten. Bibliotheken en videotheken moeten dit afdragen. Hoe en wat, geen idee, maar het moet.

Kopiëren van Beeld/Geluid mag.
      Downloaden van Beeld/Geluid mag.

Kopiëren van Software mag niet.
      Verspreiden van Beeld/Geluid/Software mag niet.

Bijdrager
      Joost Krul

Volgens mij zijn dat de regels ja

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.