30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    jermain

Free Auto-Tune?

Beste leden,

Ik zoek een gratis Auto-Tune voor in garageband.
    Ik heb Antares Auto-Tune gebruikt maar dat was een trial:cry:
    Weet iemand een gratis variant of een manier om die trail opnieuw te gebruiken? (of een andere manier:P :innocent: )

Bijdrager
    boriskiss

Nog een keer opnemen? het is trouwens trial en niet trail

Bijdrager
    jermain

hoebedoel je nog een x opnemen?

Bijdrager
    boriskiss

Aflaten draaien, en dan extern opnemen.

Bijdrager
    rogerpaolo
    ”boriskiss”

Aflaten draaien, en dan extern opnemen.

Dit mag je mij ook eens uitleggen. En volgens mij snapt de TS wel dat het trial is, daar het de eerste keer goed is geschreven dus typo..

Bijdrager
    rogerpaolo

Autotune kost 400 dollar. Melodyne, de tegenhanger, kost 300. Ik heb een beetje rondgekeken maar vind niet echt een gratis alternatief.
    Wat je ook kunt overwegen is Logic Express, dat kost 199 euro, en dan krijg je een autotune erbij, maar ook tal van andere, hele nuttige plugs om je vocalen op te beefen.

Bijdrager
    boriskiss

autotune is toch
    auto en tune
    is auto geluidje?

Bijdrager
    jermain

Ok dan ga ik maar voor Logic Express kijken.:)

Bijdrager
    Faure
    ”boriskiss”

autotune is toch
    auto en tune
    is auto geluidje?

Nee, das een auto tune.

Autotune is ook wel bekend als pitch-corrector. Zit bij Logic gratis inbegrepen (weet niet of het ook in express zit).

Bijdrager
    boriskiss

:kleenex: Ik heb het helemaal verkeerd begrepen…. Ik dacht dat het om een loop ging…:P

Bijdrager
    mailmen

Ik gebruik Waves Tune en PitchDoctor van Soundtoys. Beide goed, maar beide niet gratis. Met de gratis autotuner van Logic heb ik ook redelijke resultaten behaald.

Bijdrager
    viero

Ik heb ongeveer dezelfde vraag, ik zoek naast de pitch correction van Logic nog een gratis auto-tune plug-in… Iemand die naast comment over auto’s nog plug-ins kent?:)

Bijdrager
    mailmen

Volgens mij is er geen gratis alternatief.

Bijdrager
    viero
    ”mailmen”

Volgens mij is er geen gratis alternatief.

Bedankt voor het snelle antwoord… Zou spijtig zijn, maarja, iets langer sparen dan:)

Bijdrager
    Trat

Je kunt het ook handmatig tunen natuurlijk, die software doet niets anders dan dat maar dan wel geheel automatisch (als jij dat wilt).

Bijdrager
    mailmen

Behalve als je het extreem als effect wil gebruiken. Dan ontkom je niet aan de plugin.

Bijdrager
    Trat

Klopt, maar daar auto-tune voor kopen is IMO zonde: de kracht van de software zit hem voor mij meer in het gebruiken waarvoor het is gemaakt: auto-tunen van vocals. Dat extreme effect kun je ook met een vocoder creĆ«ren: die zijn wel gratis te krijgen. Het zal weliswaar niet helemaal 100% zoals met die auto-tune preset klinken maar dat is alleen maar goed; dat extreme effect is al zo vaak gebruikt dat kan niemand meer aanhoren lijkt me… :?

Ik weet trouwens niet of de TS auto-tune ook daadwerkelijk hiervoor wilde gebruiken…

Bijdrager
    viero

@ Trat: dat is voor mij ook de bedoeling, het autotunen van vocals:) Niet echt als effect… Het is echt voor cleane zang… Zal eens met de pitch correction van Logic experimenteren en in het ‘slechtste’ geval dan kijken voor een ‘Ć©chte’ autotune.
    Alvast bedankt!

edit: dat extreme gedoe is inderdaad niets voor mij:p Nooit echt superfan van geweest…

Bijdrager
    Trat

Ik zou trouwens voor het geld eerder Melodyne kopen dan Auto-tune, kun je veel meer mee en qua eind-resultaat moet je niet veel verschillen zullen hebben als je monofone klanken wilt bewerken…

Bijdrager
    viero

Ik had – voor als ik de aankoop doe – Melodyne en Waves op het ook… De Ć©chte auto-tune niet direct, het was meer als algemene term;)

Bijdrager
    Trat

Hmm, de tuning software van Waves heb ik nooit gebruikt. Eigenlijk kan ik met niet voorstellen dat deze zijn geld (meer) waard is dan Melodyne – echt helemaal weg geblazen door hun software!

Bijdrager
    viero

Wel, ik heb van beide pakketten positieve reacties gehoord, kan ze beide uittesten en dit zal zowiezo gebeuren… Voor een studentje zijn dit best dure plug-ins dus ben graag zeker van wat ik koop…

Bijdrager
    Trat

Altijd proberen: weet je meteen wat je er aan hebt. Ik vind die software van Waves erg veel lijken op wat Melodyne biedt, hebben ze snel gedaan. Best duur nog en vergeet niet dat je ook nog een iLok dongle moet kopen bij Waves plug-ins voor de autorisatie.

Bijdrager
    viero

Inderdaad, had ik ook gelezen op internet… Dat is inderdaad wel minder aangezien ik veel op de baan ben… Moet je altijd die *$*$%%`^^`Ć¹^ dongle bijhebben…

Bijdrager
    Soundplanet

Autotune is naar mijn mening niet te vergelijken met de pitch corrector van Logic. Autotune is vele malen beter in het snel en natuurlijk pitchen van vocals. Melodyne heeft als voordeel dat je ook de timing kan corrigeren. Maar timing corrigeren kan tegenwoordig net zo goed in Logic 9 met de flextool. Voor zover ik weet zijn er geen (goede) gratis alternatieven voor pitch corrector. Die van Waves ken ik overigens niet goed om over te oordelen.

Als ik jou was zou ik voor autotune gaan. Ik zou echt niet zonder kunnen en gebruik het eigenlijk in iedere productie. Je haalt er snel goed resultaat mee. Je kunt autotune eventueel in een Amerikaanse winkel online kopen. Dat scheelt behoorlijk met de dollar momenteel…

Bijdrager
    viero
    ”Soundplanet”

Autotune is naar mijn mening niet te vergelijken met de pitch corrector van Logic. Autotune is vele malen beter in het snel en natuurlijk pitchen van vocals. Melodyne heeft als voordeel dat je ook de timing kan corrigeren. Maar timing corrigeren kan tegenwoordig net zo goed in Logic 9 met de flextool. Voor zover ik weet zijn er geen (goede) gratis alternatieven voor pitch corrector. Die van Waves ken ik overigens niet goed om over te oordelen.

Als ik jou was zou ik voor autotune gaan. Ik zou echt niet zonder kunnen en gebruik het eigenlijk in iedere productie. Je haalt er snel goed resultaat mee. Je kunt autotune eventueel in een Amerikaanse winkel online kopen. Dat scheelt behoorlijk met de dollar momenteel…

Wel, ik kan het niet weten, ik ben er nog niet genoeg mee bezig geweest:p Van de Waves en Melodyne al veel goeie dingen gehoord, het enige wat me bij autotune tegenhoudt is de ilok key… Moet je dat altijd bijhebben als je on the road bent…

Bijdrager
    joostovermars

Ik zeg: Melodyne. De autotune van Logic werkt wel, maar veel minder goed en geeft toch regelmatig fouten/glitches. Gaat veel minder goed om met glijers in de zang. Met Melodyne heb je elk facet onder controle (pitch, vibrato, glijers, timing, lengte, formant) en de grafische interface is uitstekend. De “auto” mode werkt al voor 95% goed, dus je hebt niet zoveel handwerk. Als je veel met amateurs werkt zoals ik is het een zegen. Trouwens ook met profs :lol:

Melodyne is de enige die goed omgaat met formant correctie en waarmee je dus onhoorbaar kunt pitchen. En je kunt er heel mooi 2e stemmen/koortjes mee maken.

Is dit allemaal te veel (geld) voor je, dan zit er in garageband ook een “verbeter stemming” functie (dubbelklikken op zangopname) die heel basaal ook nog wel eens iets kan doen. Maar verwacht er niet teveel van.

Bijdrager
    viero

Momenteel is het iets teveel geld:p Wat niet inhoudt dat ik niet wat aan de kant kan leggen:) Ga dan nog even wachten om met die pitch shifter aan de gang te gaan voor ik die gewoon wordt…
    Reden voor een gratis plug-in was dat ik vooral wilde proberen om met autotune te werken… Zal nu gewoon nog even wachten en dan gewoon een plug-in kopen… Dewelke…? Ik ga eerst nog wat testen:)

Bijdrager
    Xiapano

Hey

Is het nog gelukt?

Als het niet gelukt is, het kan gewoon in Garageband.. moet je even wat vocals veranderen.. als je wilt kan ik je dat wel uitleggen:)

Bijdrager
    viero

Hey,

ik heb het momenteel erg druk met werken en heb even geen tijd meer in mijn studio gestoken… Een uitleg is natuurlijk altijd handig:)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.