30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    fuen

Flash op iPad

http://www.youtube.com/watch?v=adouTnXgelE
    http://www.engadget.com/2010/07/04/flash-10-1-ported-to-ipad-burninates-the-countryside-video/

Voor de coderts onder ons: http://github.com/comex/frash

’t is mij wat te ingewikkeld, maar er zal toch wel iemand hier zijn die ’t ook werkend gaat krijgen zo? En wat vinden jullie van de ontwikkeling? Ik zie ’t al voor me… flash straks in Cydia. Ben erg benieuwd hoeveel invloed ’t nu daadwerkelijk heeft op bijvoorbeeld de batterij.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]titel aangepast[/mod]

Bijdrager
    KarelWillem

In de twee maanden dat ik de iPad nu heb, heb ik nooit gedacht; ‘Had ik nu maar Flash.’

Dus het kan me weinig boeien.:lol:

Bijdrager
    wjend

Ik mis Flash ook totaal niet. En ik wil ook mijn handen niet branden aan m’n iPhone :sarcastic:. En ik gebruik niet echt veel Flash-sites, dus dat is geen probleem.

Bijdrager
    MouseMighty

Maar wtf is nou “Frash” voor je iPad???!!!!??

Geblokkeerd
    Anoniem

Flash voor Aziaten.

Bijdrager
    Soap

Lijkt me wel handig, ik wil bijvoorbeeld wel eens een filmpje van dumpert kijken. Allemaal flash….

Bijdrager
    1984

Maar wtf is nou “Frash” voor je iPad???!!!!??

Een stuk meer plezier voor het zelfde product dat iPad heet.

Bijdrager
    KarelWillem

Soms is lezen ook héél moeilijk.:lol:

Maar dat ‘stuk meer plezier’ kan ik nog niet echt onderschrijven.

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    MouseMighty

@KW lezen is niet zo moeilijk, een topic starten met een goede titel daarentegen….. :innocent:

Bijdrager
    fuen

FOUT! Het moest juist ‘Frash’ zijn, niet flash. De plugin is Frash genaamd, niet flash. En aangezien 80% van de mensen in ’t begin zeurde over geen flash leek ’t me wel een heel welkome aanpassing.

Bijdrager
    KarelWillem

FOUT! Het moest juist ‘Frash’ zijn, niet flash. De plugin is Frash genaamd, niet flash…..

Dat bedoel ik ja. :lol:

Bijdrager
    KarelWillem

Leuk muziekje trouwens. Leve Shazam. Die moet ik toch maar weer eens gaan beluisteren.

Op de eerste de beste sites die ik van dat rijtje bekijk is al geen flash meer te bekennen op de iPad.
    Time? Fandango? Geen flash. National Geographic? Flash? Waar??

Dus what’s your point?:lol:

Bijdrager
    xionix

ach ik vind het wel een leuke bijkomstigheid. Voor de mensen die wel nog steeds graag op een website komen waar flash wordt gebruikt is dit weer een meevaller.
    Zou het op me ipad zetten mits ik naar flash sites ermee ging.

Bijdrager
    1984

Waar??Dus what\’s your point?:lol:

Hoe komt dit over op je iPad …?
    Is een Netbook in veel opzichten gewoon niet veel praktischer , dan een iPad waar je weer steuntjes ,houdertjes , toetsenborden etc. bij moet kopen om er een beetje makkelijk mee te kunnen werken.

Bijdrager
    KarelWillem

[…Hoe komt dit over op je iPad …?

Niet? Dergelijke bedrijven zien hun investeringen in de toekomst dan ook in rook opgaan.:wink:

Het is al een teken aan de wand dat elk voorbeeld in dat fraaie ‘wij-willen-flash’ filmpje volledig van Flash is afgestapt.
    Veel grote spelers hebben al openlijk afscheid genomen van flash en dat worden er steeds meer.

Is een Netbook in veel opzichten gewoon niet veel praktischer dan een iPad waar je weer steuntjes, houdertjes, toetsenborden, etc. bij moet kopen om er een beetje makkelijk mee te kunnen werken.

Daar ging dit topic niet over, maar komt wel weer in elk iPad topic naar voren.
    Waarom zou je een iPad ‘moeten’ kopen?
    Nou eh, niet hoor. Koop lekker een netbook als je daar de behoefte aan hebt.
    Kost maar 250 euro, kun je OS X op zetten, kun je mooie flashsites bekijken. Iedereen blij.

Maar steuntjes, houdertjes, toetsenbord voor je iPad. Wrom??

Heb je wel eens een lap tekst getypt met een 10 inch netbook op schoot? Ging lekker hè?
    Heb je wel eens een ebook gelezen op een netbook buiten op het balkon?
    Heb je wel eens fijn door een magazine gebladerd op een netbook, ingezoomd, teksten gemarkeerd, etc.
    Heb je wel eens multitouch een synthesizer bediend op een netbook?
    Heb je wel eens navigatie gedraaid op een netbook in de auto?

Heb je überhaupt wel eens een tekst getypt op de iPad?
    Heb je Pages wel eens gebruikt op de iPad?

Het eerste wat ik op de netbook deed als ik binnen was, was er een muis op aansluiten.
    Die behoefte heb ik bij een iPad nog nooit gehad.
    Het toetsenbord mis je voor geen meter. Alsof dat van de gemiddelde netbook zo lekker typt.
    En een journalist heeft aan de combi iPad & bluetooth toetsenbordje op zijn hotelkamer een betere combinatie dan aan een netbook. iPad is op lokatie ideaal inzetbaar bijvoorbeeld.

Zo kan ik 23 meter voor- en nadelen tegenover elkaar zetten, maar gelukkig heb je een keus.
    Wil je niet voor de iPad kiezen, dan hoeft dat gelukkig ook helemaal niet.
    Je wordt er echt niet ongelukkiger van als je dat niet doet.

Bijdrager
    sally

Juist zo’n fijne internetbrowser voor op de bank moet het hele internet kunnen doen.
    Dat flash niet de toekomst heeft en dat allerlei commerciële instellingen zwichten voor Jobs’ en hun sites aanpassen, doet voor mij niet terzake.
    Er zijn allerlei creatieve toepassingen met flash animatie gemaakt die nooit opnieuw gemaakt zullen worden met de techniek van de toekomst, en die gewoon tot het einde der tijden bekeken moeten kunnen worden. Dus: geen Flashplayer, geen iPad.

En altijd maar die mensen die roepen dat ze flash helemaal niet missen.
    Kijken die dan nooit eens naar dit soort dingen:
    http://www.erwinolaf.com/
    Er zijn gigantisch veel van die flash portfolio’s.
    Ook daar zal flash op zijn retour zijn. Maar voorlopig loop je daar nog continue tegenaan als je geïnteresseerd bent in kunst enzo.
    Blijkbaar gaat de waardering voor mooie dingen niet verder dan het design van Apple.

Bijdrager
    Nanyko

http://www.youtube.com/watch?v=adouTnXgelE

Dit filmpje laat ook meteen een van de redenen zien waarom Apple Flash niet ziet zitten – geen van de voorbeeld spelletjes is speelbaar. Flash games gaan ervan uit dat de gebruiker achter een pc zit, met een muis voor mouseover/hover acties, en een volledig toetsenbord met pijltjestoetsen. Beide zijn niet mogelijk op een iPad, of Apple moet allerlei noodzakelijke features toevoegen die totaal niet logisch zijn voor een touch device. Ik zit niet te wachten op aanpassingen die mijn iPad of iPhone op een pc moeten laten lijken.

Bijdrager
    MacBeer2

Veruit de meeste Flash portfolio’s zijn troep. Troep omdat er gekozen is voor Flash om a) pixelperfect werken. Dit gaat mijn inziens in tegen de diversiteit die internet te bieden heeft. Iedere browser interpreteert code net even iets anders dan de ander. Waar de een de goede spatiering biedt staat je tekst bij de ander tekst weer net wat verder uit elkaar. So be it, accepteer dat nou maar. b) Om mensen met hun eigen fonts te kunnen laten werken. Ook dat is raar. Nu kun je met @fontface en de diverse online diensten je eigen fonts prachtig in html zetten zonder te grijpen naar middelen als sFIR (wat in feite Flash is). En c) omdat ze dan mooie animaties kunnen implementeren in hun site. Dat was misschien cool in 1999 maar nu moeten mensen toch wel begrijpen dat hun website op de eerste plaats toegankelijk moet zijn. Vooral fotografen hebben er een handje van om hun website te verpakken in Flash. En bij haast iedere site van fotografen verknalt deze keuze de ervaring. Zeker als je ziet hoe ongelooflijk slecht de Flash plugin presteert onder OSX. Om te janken zo slecht.
    Van mij mag dat hele Flash op de zelfde hoop worden gegooid als BetaMax, CD-i, Zune en HD-DVD.

Bijdrager
    MouseMighty

He Beertje ho eens even! Betamax is en was superieur in beeld en geluid tov VHS. VHS is zo populair geworden vanwege twee redenen: Disney ging films op VHS verkopen en de belangrijkste verkoopreden, alle pr0n verscheen op VHS.

Bijdrager
    1984

Niet? Dergelijke bedrijven zien hun investeringen in de toekomst dan ook in rook opgaan.:wink:

Jammer…ik vond het juist zo prettig dat ik wist als ik een hotel boekte wat mij te wachtte stond,,, http://images.valk.com/rtID/2/property/gil8/tour/nl/Tourviewer_index.html http://www.valk.com/pages/?id=3376&propertycode=gil8

Bijdrager
    KarelWillem

En jij denkt dat je dat straks zonder Flash niet meer gaat kunnen zien?

…Er zijn allerlei creatieve toepassingen met flash animatie gemaakt die nooit opnieuw gemaakt zullen worden met de techniek van de toekomst, en die gewoon tot het einde der tijden bekeken moeten kunnen worden. …

Dat is de prijs die we betalen voor vooruitgang.

Daar liggen al je negatieven in de kluis en straks is er geen centrale meer die ze af kan drukken.
    Al je Betamax banden kunnen naar de stort.
    Hoe lang ga je je VHS-banden nog kunnen bekijken?
    Kluizen vol met 8 inch en 3.5 inch floppies.
    Dozen met cassettebandjes met eigen mixen en opnamen.
    Al die handige backups op Syquest schijven.

Techniek en eeuwigheid gaan nu eenmaal niet samen.
    Tijdig overstappen naar nieuwe technieken en op tijd converteren is een dagelijks bezigheid tegenwoordig.

Bijdrager
    1984

Ik wil weel ,eens zien hoeveel site’s worden omgebouwd voor de iPad /iPhone, , veel fotografen bouwen hun site in in Flash, en daar hebben ze een reden voor

Bijdrager
    KarelWillem

En die reden is? Een verkeerde in ieder geval.
    Want een techniek die zo zwaar leunt op plug-ins van derden is er niet één voor de toekomst.

Ach, of ze het nu wel of niet leuk gaan vinden; ze zullen op een gegeven moment wel moeten.

We kunnen natuurlijk wachten op een totale lack aan Flash-ondersteuning.
    Als Apple het in haar kopje heeft en niet in haar kont, dan zijn we straks Flash ook onder OS X kwijt.
    En dan kan het hard gaan.

Bijdrager
    1984

Ja dan kan het hard achteruit gaan voor diegene die Adobe Creative Suite beroepsmatig gebruiken. Ach , als iTunes maar functioneert,daar verdient Jobs het meeste aan, misschien tevens het einde van de MacPro die word dan overbodig…. daar krijgen we dan wel weer een product (TV..?) voor terug die afhankelijk is van de Apple winkels.(iTunes Store) etc.)

Bijdrager
    MouseMighty

Sorry maar ik gebruik CS beroepsmatig. Wat Adobe moet doen is de Flashplayer voor de Mac gewoon beter maken! Maar goed dat neemt de no flash for iPhone/iPad/iPod Touch niet weg. Voor de rest? Prima spul dat CS5, van de zomer met nieuwe software kan ik een magazine vanuit InDesign gerred maken voor iPad. Mij hoor je niet klagen. Je behoort te weten hoe je gebruikers de content tot zich krijgen/nemen. Dat betekent dat je best een site in Flash kan fabriceren maar dan zal je dus altijd een non-Flash versie ernaast moeten hebben. Dat is ieder zijn eigen keuze. Vergelijk het maar met vroegah toen heel veel sites alleen maar goed met Internet Exploder te zien waren. Ander platform? Huh? Wasda? Kortom een uitdaging en must voor de creatievelingen die een weg moeten vinden om cross-platform, cross-media de content netjes af te kunnen/moeten leveren.

Bijdrager
    KarelWillem

…Ja dan kan het hard achteruit gaan voor diegene die Adobe Creative Suite beroepsmatig gebruiken. Ach , als iTunes maar functioneert,daar verdient Jobs het meeste aan…

Er worden echt weer dingen met de haren bijgesleept.

Ik werk al jaren beroepsmatig met CS. Ik heb echter nog geen seconde Flash gebruikt en zal dat ook nooit hoeven doen.

Zoals hierboven al gemeld is, kunnen wij perfect publiceren voor de iPad en de iPhone en ‘andere e-readers’. Heeft geen barst met wel of niet Flash te maken in ieder geval.

Bijdrager
    1984

Als Apple het in haar kopje heeft en niet in haar kont, dan zijn we straks Flash ook onder OS X kwijt.

Daar is Apple al druk mee bezig…bij de hulpprogramma’s vind je een programma om Adobe te verwijderen….:thumbsdown:

Bijdrager
    MouseMighty

He slimme harry, hoe denk je dat dat programma daar komt? Dat wordt daar in gezet op het moment dat je Flash zelf installeert. :crazy: Bewijs? Wis je schijf en installeer nieuw systeem, denk niet dat je dan die applicatie in je hulpprogramma’s kan vinden.

Bijdrager
    1984

Ik heb mijn schijf gewist , nieuw systeem geïnstalleerd en verrek het staat er nog steeds…snap jij dat nu…?
    Voorheen heeft het er nooit gestaan, pas sinds kort na de laatste update naar version 10,1,53,64 en het gedoe rond Flash op ipad /phone , Kan toeval zijn…..?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.