18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    kattatsu

Frans parlement stemt in met iTunes-wet

Het Franse parlement heeft ingestemd met een wetsvoorstel dat Apple verplicht om iTunes open te stellen voor andere audiodragers dan de iPod….. ([URL=http://www.webwereld.nl/ref/rss/40363]bericht[/URL]) :lol: :lol: :lol: :lol:

Bijdrager
    Thoomas

Dat slaat ook nergens op vind ik:|

Inactief
    Anoniem

Maar hoe kan een wet dat nou bepalen? De Music Store is van Apple en de iPod ook … dan mag je toch zelf bepalen of je content aanbied voor je eigen speler?

Bijdrager
    error

Hmmm… als het de lobbyisten van Apple niet lukt om de senaat aldaar te om te beinvloeden dan zal de iTMS haar deuren waarschijnlijk sluiten in Frankrijk. Ik hoop niet dat dit een Europeesch staartje gaat krijgen want – hoewel ik geen liefhebber ben van DRM – heeft de iTMS op dit moment nog geen toekomst zonder die beperking.

Sony heeft overigens ook last van deze wet… en hoe zit het met DRM in Windows Media? In Frankrijk zijn vast ook downloadwinkels die audio in die vorm verkopen… moet Microsoft hun DRM ook opengooien voor consumenten?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Volgens mij komt het er wel op neer dat dit voor alle betaalde downloaddiensten geldt. iTunes en Apple worden met name genoemd, maar het geldt niet alleen voor hun.

Bijdrager
    gjvo
    Bijdrager
    wjgmspeedy

Hahahahaha, make my day

France is against monopolies

In ieder geval is de mediamarkt, met allerlei mediacentres, dusdanig in beweging dat op dit moment onmogelijk voorspelt kan worden wat de nieuwe standaard gaat worden. Of dat iets van Apple wordt, valt op dit moment nog maar te bezien.

Bijdrager
    Andre

Zit M$ achter natuurlijk…… :evil:

Bijdrager
    computer space

Ik denk dat microsoft er meer jeuk van krijgt dan Apple. Fairplay was al makkelijk te kraken, maar Microsoft die zijn DRM converteerbaar moet maken is natuurlijk een stuk ingewikkelder :D

Bijdrager
    Thoomas

En het staat nu ook op de voorpagina:D

Bijdrager
    Mattheus
    ”Andre”

Zit M$ achter natuurlijk…… :evil:

Ik denk eerder dat de platenmaatschappijen er achter zitten…. die zien met lede ogen toe hoe met name Apple het downloaden van muziek tot een booming business heeft gemaakt. Dat terwijl de platenmaatschappijen zelf geen passende oplossing hadden voor het ‘downloadprobleem’.

Bijdrager
    Turbanus

Ach ach…de villa’s van de platenbonzen lopen gevaar…..

Bijdrager
    roblemmen

Nou ja zeg.
    Als je nou bijvoorbeeld extra software beschikbaar stelt die er niet op hoeft (Windows Media Player) of bijvoorbeeld de gebruiker van je product verplicht stelt één bepaald formaat te gebruiken (Sony) dan kan ik het begrijpen.
    Maar dit vind ik echt nergens op slaan. Volgende keer klagen ze EA Games aan omdat hun nieuwste spel ook op een Apple moet kunnen. Of iPhoto moet ook op een ADM computer kunnen.

Rare jongens die fransen. :innocent:

Bijdrager
    macpro

Er is helemaal niets aan de hand voor Apple.
    ALLE muziek die je in de iTMS koopt kun je op ALLE MP3 spelers afspelen.
    Zonder problemen.
    Kwestie van CD branden en opnieuw rippen.
    Dit past volledig binnen de bepalingen van muziek die je bij Apple koopt.

Dus waar maakt iedereen zich nou druk over?

Bijdrager
    itachi

idd waar maakt men zich druk over?
    wrm zou iTunes geen geld willen verdienen aan mensen die geen ipod hebben?
    geld = geld

Bijdrager
    rutgerz

Ik moet zeggen dat ik de reactie van Apple hierop echt vreemd vind:

“iPod sales will likely increase as users freely load their iPods with “interoperable” music which cannot be adequately protected. Free movies for iPods should not be far behind in what will rapidly become a state-sponsored culture of piracy.”

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4833010.stm

Uiteraard worden de meeste iPods NU al gevuld met illegale content. Laten we daar niet hypocriet over doen. Apple doet dat wel voor ons. Frankrijk wil aan de ene kant dat DRM omzeild kan worden, aan de andere kant wordt er harder opgetreden tegen illegaal uitwisselen.

Het echte probleem voor Apple is dat via de DRM nu gebruikers niet meer aan de iTunes/iPod combinatie vastzitten.

Bijdrager
    klaus

Tja, De partij Spirit wil dat nu ook in België gaan doen. Geinspireerd op de franse wet…

http://www.demorgen.be/telex/?news=own1143158346

Bijdrager
    ego
    ”klaus”

Tja, De partij Spirit wil dat nu ook in België gaan doen. Geinspireerd op de franse wet…

http://www.demorgen.be/telex/?news=own1143158346

gelukkig heeft spirit hier zo goed als niets te zeggen.

Al vind ik eigelijk wel dat deze vorm van koppelverkoop moet worden tegengegaan en spirit dus gelijk heeft.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.