8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

Franklin Gothic font – in het verleden deel van macos?

Vraagje, was Franklin Gothic ooit een onderdeel in het font pakket van macosx?

Ik heb een aantal oude bestanden die grafisch zijn opgemaakt en die missen de Franklin Gothic font. Deze zijn zeker 6-8 jaar geleden gemaakt. Maar ik zie nergens een font daarvan op mijn systeem.

Ook in mijn lijstje met gekochte font staat het er niet bij.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Shmoo

Kan het niet zo zijn dat je vroeger software van Adobe op je computer had staan, en dat het deze familie daar onderdeel van was? Nu heb je misschien niet meer die software op je computer dus ook niet meer die fonts geĂŻnstalleerd.

Bijdrager
    lord anubis

Beide bedankt voor jullie reactie.

De wiki pagina gelijk geboekmarkeerd.;)

Ik had en heb enkele Adobe apps maar op die en een andere computer maar daar staan ze ook niet (meer). Ik zal dan de Adobe apps maar opnieuw downloaden en installeren.

I.i.g bedankt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Komt dat niet van Microsoft Office? Aha, ja, het zat onder meer bij Office:Mac 2008.

Bijdrager
    lord anubis

@Jakko, Aha terug, dat, 2008 office, heb ik gehad. Hoop dat ik nog ergens de install kan vinden. Alhoewel, dat was voor PPC geloof ik.

Deel van de documenten zijn bouw tekeningen en detail beschrijvingen, zou graag deze weer willen gebruiken als notatie tekst font. De huidige FG alternatieven vind ik niet echt super. Enige suggesties?

Bijdrager
    lord anubis

Vond het vreemd dat het aantal fonts in het fontbook zo laag was. Daarom Word 2019 gestart en daar staan de gezochte fonts wel in. Maar die worden niet gevonden door andere type documenten/app’s. Ook niet door fontbook.app dus.

Word.app contents geopend en gevonden, copy paste naar de user library/font folder. En ik heb ze weer overal beschikbaar ( zo te zien ).

Gelijk met een copy alle fonts veilig gesteld.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>lord anubis op 6 oktober 2019 om 22:10</p>
    Vond het vreemd dat het aantal fonts in het fontbook zo laag was. Daarom Word 2019 gestart en daar staan de gezochte fonts wel in. Maar die worden niet gevonden door andere type documenten/app’s. Ook niet door fontbook.app dus.

Dat komt omdat Microsoft Office z’n eigen mappen met lettertypes gebruikt naast die van het systeem. Deze blijken in het pakket van het programma te zitten, dus in /Programma’s/[naam MS Office-porgramma]/Contents/Resources/Fonts, waar je (voor wie dit niet weet) kunt komen door rechts te klikken op het icoon van het programma en dan te kiezen voor „Toon pakketinhoud”.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.