16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    bieg

FRAMES in site || yes – or – no ||

Ok frames in website.
    (website= home/werk/react/ NO databases ofzo)

yes or no?

Dus: wel of niet toepassen?
    (gebruik flash is dut not an option)

Grreetings:

BIEG

Bijdrager
    basvandorst

Op gebied van SEO is er (volgens mij) nog altijd de kwestie frames.
    De een zegt dat het goed is voor je PR, de ander zegt weer dat het slecht is voor je PR.
    Ik zou zeggen kijken even op een van de volgende google resultaten:
    http://www.google.nl/search?q=seo+frames&hl=nl&lr=&start=10
    misschien dat je daar iets wijzer uit word, waarom wel of waarom niet.

Bijdrager
    rburgt

wat wil je doen met frames ? Je zou kunnen proberen om met divjes te werken en dan overflow: hidden te gebruiken…

Bijdrager
    Jonnotie

Ik gebruik alleen maar iFrames:-D

Bijdrager
    bieg

niet alle codes werken op een pc die in op een mac (lees dreamweaver) gemaakt worden…

iframes veilig?
    all browser support?

Bijdrager
    MacBeer

iFrames kunnen rare dingen doen.. dus veilig? Ik denk het niet.
    Div’s zijn volgens mij een betere oplossing voor frames. Moet me er ook nog eens in verdiepen.

Bijdrager
    martijnG

frames… nou NEEEE

Bijdrager
    WebJ

Nooit doen, vooral dat enorm ‘amateuristische’ gedoe als je linkt naar een andere website en links blijft het menu van de oude site staan :x bah!

Bijdrager
    XBL

Hangt van het doel van de site af: een administratie paneel voor een site kan best met frames werken (ik doe het ook), maar een normale site: nee. Frames zijn bedoeld voor applicaties en worden eigenlijk gruwelijk misbruikt (gelukkig tegenwoordig niet zoveel meer, maar je hebt af en toe nog van die sites).

Daarnaast:

– Linken/bookmarken werkt voor geen meter.
    – Met zoeken door een pagina kan enkel het actieve frame doorzocht worden (zelfde gaat op voor printent).
    – Ontoegankelijkheid ten top: pda’s, text browsers, tv browsers etc werken vaak slecht/niet met frames.
    – Zoekmachine indexering is slechter.
    – Als je via een zoekmachine op de site komt, zit je zonder navigatie.

Ik denk dat je hier nog dieper op in kan gaan, zoals de verwachtingen van een gebruiker bij het gebruik van frames (“welke pagina zal veranderen?”).

Zelf ben ik groot voorstander van het gebruik van css positioning in combinatie met, bijvoorbeeld, php includes (het includen van het menu; hoewel alles meestal dynamisch is en het menu dus vaak ook uit een database wordt getrokken).

Jochem

Bijdrager
    Turver

Frames zijn eigenlijk ook niet meer zo nodig sinds er browsers met tabbladen zijn. Een van de functies van Frames is immers het weergeven van meerdere webpagina’s in 1 window.

Voors en tegens van Frames

Bijdrager
    Renetta
    ”XBL”

- Als je via een zoekmachine op de site komt, zit je zonder navigatie.

Er bestaat een script om dat te verhelpen;)

Ik gebruik eigenlijk altijd frames en iframes, omdat ik ook niet zou weten wat ik anders zou moeten gebruiken:D (Ben een amateur ja!) En flash sites vind ik zo vre-se-lijk irritant!:x

Bijdrager
    tennapel

Neem een frames site, open deze in Opera en kies vervolgens in het ‘view’ menu voor small-screen (of gebruik een WAP2 telefoon en vraag de pagina op).

Bijdrager
    XBL
    ”Renetta”

Er bestaat een script om dat te verhelpen;)

-> Meer code; meer bandwith; en grotere kans op incompatibiliteit (er zijn browsers zonder javascript of mensen die javascript uit hebben staan). Probeer dat soort dingen dus altijd te voorkomen; hou het zo basic mogelijk (qua code, qua design moet je natuurlijk een afweging vinden tussen functionaliteit en eye-candy).

”Renetta”

Ik gebruik eigenlijk altijd frames en iframes, omdat ik ook niet zou weten wat ik anders zou moeten gebruiken:D (Ben een amateur ja!) En flash sites vind ik zo vre-se-lijk irritant!:x

Tables (raad ik eigenlijk ook niet aan), CSS. Neem gewoon eens een kijkje op andere sites, dan zie je hoe zij hun layout maken, zonder frames.

Jochem

Bijdrager
    Macclown

frames… nou NEEEE

Als ik wil dat mijn navigatie, het logo en de bedrijfsnaam netjes blijven staan bij het scrollen van de content gebruik ik gewoon frames. :P

Ik wordt niet goed van al die papagaaien die mekaar gek maken met hun geschreeuw.

GEEN FRAMES GEBRUIKEN!

GEEN TABELLEN GEBRUIKEN!

GEEN FLASH GEBRUIKEN!

Dat maak ik lekker zelf wel uit stelletje irritante bemoeials :evil: :evil:

Bijdrager
    freshface

En iedere website vereist een andere aanpak.
    Het moet kloppen in het concept (html/flash).

Bijdrager
    Sad

Frames zijn lelijk, en irritant voor zoekmachines. Bovendien kan je de url niet makkelijk zien/knippen/plakken van de pagina waar je op dat moment op zit dus zwaar lastig om een leuk item aan iemand door te mailen ofzo. Dit is de nummer 1 reden waarom ik nooit op MacFreak zit, dat irritante frame van ze:)

Flash is fantastisch handig, maar wordt helaas alleen gebruik voor stomme animaties en clutter die er voor zorgt dat je niet of niet snel de juiste informatie kan vinden. SKIP INTRO is het enige wat ik ONMIDDELLIJK aanklik en als ik niet meteen een duidelijk, handig ingedeeld menu zie dan ga ik meteen weer weg; jammer voor de sitebouwer, maar ik wil functionaliteiten en informatie, geen eye-candy.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.