6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Arno

Frames in Safari: rare witte schermen als gevolg

Ik stuit al diverse keren op een raar probleem dat zich alleen voordoet onder Safari…

Ik ben bezig met een website die niet] uit frames bestaat, maar omdat ik het zo knullig vind staan als er in je adresbalk de html-naam van de pagina te zien is heb ik de index.html voorzien van 1 frame waarin alle content komt te staan. Tweede reden hiervoor is dat je dan onder Windows geen witte gereserveerde ruimte krijgt voor een scrollbar aan de rechterkant (het is een zwarte site en dan wil ik hem echt schermvullend krijgen).

Onder Windows werkt het perfect, en op de Mac onder Firefox ook, maar helaas heeft Safari wat rarigheden; wanneer ik op een link klik (als target staat er niets ingevuld, dus gewoon standaard) krijg ik een volledig wit scherm te zien. De pagina wordt wel gewoon geladen, en door het witte vlak heen werken de links op de betreffende pagina ook gewoon, maar het venster blijft wit. Als ik nu op een willekeurige plaats in het venster klik verschijnt de content pas. Ook als ik het formaal van het venster verander komt de content netjes naar voren.

De site is hier te vinden. Hij is nog niet af, maar de productpagina kun je al wel bekijken.

Is iemand dit vaker tegengekomen, of weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    iBert
    ”arnohoogwerf”

Ik ben bezig met een website die niet] uit frames bestaat, maar omdat ik het zo knullig vind staan als er in je adresbalk de html-naam van de pagina te zien is heb ik de index.html voorzien van 1 frame waarin alle content komt te staan.

Frames gebruiken, zeker voor de hack die je voorstelt, is om problemen vragen. Mag ik je er aan herinneren dat het verbergen van subpagina’s minder snel leidt tot een goede ranking in Google? De URL is samen met de paginatitel zowat numero uno om gevonden te worden. Zulk een hack is nutteloos.

Bijdrager
    Arno

Is er een andere/betere methode dan om ervoor te zorgen dat ik in de adresbalk keurig “http://www.st-james.nl/” heb staan, ongeacht hoe diep ik in de site zit?

Bijdrager
    addyboy
    ”arnohoogwerf”

Is er een andere/betere methode dan om ervoor te zorgen dat ik in de adresbalk keurig “http://www.st-james.nl/” heb staan, ongeacht hoe diep ik in de site zit?

Dns forwarding?

Bijdrager
    mac748

Volgens mij ligt het niet aan je website of je html, maar is het een bug in safari. Als je na het laden van een nieuwe pagina in het scherm klikt komt de inhoud te voorschijn, waarschijnlijk een focus probleem.
    Op quirksmode had ik al gelezen dat safari geen of bijna geen onunload event genereerd en dit ziet eruit als een gerelateerde bug.

Bijdrager
    Arno

Ik heb er nu een browserswitch ingemaakt. Wanneer je op een Mac werkt krijg je de pagina’s zonder frameset te zien. Beetje matig alternatief, maar op dit moment even mijn enige nette oplossing wil ik hem zowel op de Mac als PC goed kunnen bekijken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.