5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Framerate in imovie

Hey allemaal!

Ik moet voor een website van een europese medical journal een film maken;
    het is geschoten in FPS 50.

In welke FPS is het t beste om deze film te maken/importeren? (25, 30?)

Sorry als dit een lekenvraag is!

Bijdrager
    1234

ik zou het omzetten naar een framerate (en codec) waarin je de output wil krijgen. dus in het formaat dat het eindproduct moet zijn straks als je film klaar is.

Bijdrager
    Anillusion

Ik denk dat het probleem vooral is dat je 50 fps volgens mij niet in iMovie kunt krijgen, ik meen dat Final Cut Express hier zelfs geen ondersteuning voor biedt. Final Cut Pro doet het in ieder geval. Maarja, als je echt met iMovie moet werken dan zal het omgezet moeten worden naar 25fps.

1080p50 begint trouwens wel ‘populair’ te worden zeg :P, in de afgelopen 3 weken heb ik bij m’n bedrijf al 2 klanten gehad met dat soort footage (Panasonic HDC-TM700).

Bijdrager
    1234

dan kun je dus gebruik maken van het gratis programma Mpeg Streamclip om je materiaal om te zetten naar het gewenste formaat.

Bijdrager
    CMD-Z

Dank voor de tips; ik heb geen problemen gehad met de film (die dus 50fps is) in imovie te importeren. Wel geeft het een behoorlijke ‘lag’ / ‘hapering’ bij het editen, die verdwijnt nat het ‘optimizen’ van de video.

Aangezien de film voor een europese audit bestemd is zal ik hem in PAL (25 fps exporteren)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.