5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wierd

Frame film

hallo,
    ik heb met de nikon d300s een 720p film gemaakt. Ik heb daar een frame uit nodig. Ik wil de kwaliteit behouden dus geen screenshot. Hoe sla ik een frame op??
    Wierd

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn iMac heeft een resolutie van; jawel: 1920 x 1080

Laat dat nu precies full-HD zijn.

Een frame er uitpikken levert dus precies hetzelfde als het maken van een screenshot.

Moderator
    Mac Daddy

Nee KarelWillem. Als je een 720P resolutie frame full screen op een 1080P laat zien, zal die hem dus uitrekken en de kwaliteit niet ten goede doen.

Je opent het filmpjes in Quicktime. Zoekt het bepaalde frame op. Je plaatst je cursor in het beeld en sleept dit naar Preview/Voorvertoning, Photoshop of een ander programma dat afbeeldingen kan openen. Dan opslaan in een bestandsformaat naar keuze.

Ik doet dit met QT 7 Pro. Ik weet niet of QT X dit kan, maar ik denk het wel.

Wat je ook kan doen is met shift+command+4 en daarna de spatiebalk een screenshot maken van QT. Dan moet je daarna nog het window eromheen wegsnijden.

Bijdrager
    KarelWillem
    Mac op 17 januari 2011

Nee KarelWillem. Als je een 720P resolutie frame full screen op een 1080P laat zien, zal die hem dus uitrekken en de kwaliteit niet ten goede doen.

Daar is in OS X het fenomeen ‘venster voor uitgevonden.
    Kan je hem exact op het juiste formaat zetten.

En volgens mij zeg je dus in je laatste regel precies hetzelfde.

Moderator
    Mac Daddy

Aha. Ik snap u nu. Je wilt op 1080P scherm een 720P filmpje gewoon in 720P laten zien.:wink:

Juist. Dan bedoelen we inderdaad hetzelfde. Maar de manier van een frame eruit slepen en naar een programma te brengen dat afbeeldingen kan openen en opslaan, levert denk ik een beter kwaliteit op.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.