16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ExtraLarge

Fragment uit podcast knippen via garageband?

Ik wil iemand een stukje van de vorige OMT podcast laten horen over het gebruik van Mac in het bedrijfsleven. Hoe kan ik dat stukje uit de podcast knippen en als een mp3 fragment opsturen? Ik heb het geprobeerd via garageband, maar ik vind dat nog een vrij ingewikkeld programma.

Bijdrager
    iJeroen
    ”ExtraLarge”

Ik wil iemand een stukje van de vorige OMT podcast laten horen over het gebruik van Mac in het bedrijfsleven. Hoe kan ik dat stukje uit de podcast knippen en als een mp3 fragment opsturen? Ik heb het geprobeerd via garageband, maar ik vind dat nog een vrij ingewikkeld programma.

Wat is er ingewikkeld aan? Je neemt de podcast, zet hem in Garageband, daar splits je de podcast aan het begin en het eind van het fragment, verwijder de twee fragmenten die je niet nodig hebt, zet jouw fragment aan het begin en zeg Deel > Stuur naar iTunes.

En dan mailen…

Bijdrager
    ExtraLarge

Ja,

Inderdaad makkelijk (als je het weet). Ik zat het meer in de markeer, copy, paste hoek te zoeken, maar dit is idd simpel. Ik vraag me altijd af hoe jullie dat zo makkelijk door hebben, heb je dan de hele gebruiksaanwijzing doorgeploeterd of is het gewoon proberen?

In ieder geval bedankt voor de tip :)

Bijdrager
    iJeroen

Eigenlijk geen idee hoe ik dit weet, altijd al geweten..
    Graag gedaan. :)

Bijdrager
    Hansi2124

Ook in QuickTime Pro kan je dat makkelijk doen door het bewuste fragment te selecteren en te bewaren.

Bijdrager
    ExtraLarge

Toch nog weer net even te snel aangenomen dat het goed gaat…

De hele podcast is 53 mb. Ik heb het benodigde fragment bewaard en wilde dit opsturen, maar blijft 53 mb, ondanks dat het veel kleiner is. Ik zie dat er een leeg spoor achteraankomt, wat blijkbaar dezelfde plek inneemt als het originele spoor, wat doe ik fout? :oops:

Bijdrager
    iJeroen
    ”ExtraLarge”

De hele podcast is 53 mb. Ik heb het benodigde fragment bewaard en wilde dit opsturen, maar blijft 53 mb, ondanks dat het veel kleiner is. Ik zie dat er een leeg spoor achteraankomt, wat blijkbaar dezelfde plek inneemt als het originele spoor, wat doe ik fout? :oops:

Dat is raar. Als je het stuk eruit knipt en het stuk ervoor en er na weggooit, zou je alleen dat stuk wat je eruit geknipt hebt over moeten houden. Weet je zeker dat je dit gedaan hebt?

Bijdrager
    Yeti

Je kan het ook gewoon in iTunes doen:

1. “Info tonen” bij de podcast waar we het over hebben

2. Opties> Begintijd en Eindtijd bewerken>Ok

3. Podcast converteren naar AAC bij rechtermuisknop (of wat dat is in leopard)

Bijdrager
    MouseMighty

En niemand vraagt zich af of dit mag van de heren OMT Podcast Crew??

Bijdrager
    iJeroen
    ”MouseMighty”

En niemand vraagt zich af of dit mag van de heren OMT Podcast Crew??

Wat hebben hun ermee te maken?

Bijdrager
    ExtraLarge

Oh, nou nee niet aan gedacht. De podcast is toch openbaar en gratis? Degene die ik het wil laten horen kan natuurlijk ook de podcast in iTunes downloaden. Waarom zou ik hem niet een fragment mogen laten horen, leg mij dat eens uit???

Bijdrager
    iJeroen
    ”ExtraLarge”

Oh, nou nee niet aan gedacht. De podcast is toch openbaar en gratis? Degene die ik het wil laten horen kan natuurlijk ook de podcast in iTunes downloaden. Waarom zou ik hem niet een fragment mogen laten horen, leg mij dat eens uit???

Idd. Als je een podcast uitgeeft is deze voor iedereen toegankelijk. Deze heren liggen er echt niet wakker van dat er een stukje uit hun podcast word geknipt om dat aan iemand te laten horen.

Bijdrager
    MouseMighty

Nou ga jij dan maar even een stukje uit de podcast van Apple knippen van het laatste event en dat digitaal verspreiden. Wat een gelul, als het gratis is dan mag zomaar iedereen er in knippen plakken etc? Duidelijk geen verstand van zaken dus. Het kan best zijn dat het van de OMT heren mag maar ik zou het wel even netjes vragen.

“De Creative Commons “Naamsvermelding-NietCommercieel-GeenAfgeleideWerken” Licentie is van toepassing op dit werk.” Zeker ook nog nooit van gehoord? Dat betekent in dit geval dat je het dus indien voorzien van naamsvermelding en je er niets voor vraagt in zijn geheel mag verspreiden. Geen afgeleide werken houdt in dat je er niets aan mag veranderen, ook niet stukje uithalen. Maar ja ach alles op interwebbss is voor gratissch en mag je mee doen wat je wil toch? :sealed:

Bijdrager
    iJeroen
    ”MouseMighty”

Nou ga jij dan maar even een stukje uit de podcast van Apple knippen van het laatste event en dat digitaal verspreiden. Wat een gelul, als het gratis is dan mag zomaar iedereen er in knippen plakken etc? Duidelijk geen verstand van zaken dus. Het kan best zijn dat het van de OMT heren mag maar ik zou het wel even netjes vragen.

“De Creative Commons “Naamsvermelding-NietCommercieel-GeenAfgeleideWerken” Licentie is van toepassing op dit werk.” Zeker ook nog nooit van gehoord? Dat betekent in dit geval dat je het dus indien voorzien van naamsvermelding en je er niets voor vraagt in zijn geheel mag verspreiden. Geen afgeleide werken houdt in dat je er niets aan mag veranderen, ook niet stukje uithalen. Maar ja ach alles op interwebbss is voor gratissch en mag je mee doen wat je wil toch? :sealed:

Wouw, rustig maar hoor!

Ik wist inderdaad niet dat je uit podcasts geen stukjes uit mag halen (ik vind het belachelijk), daar hoeft nog niet zo druk om gedaan te worden.

@ExtraLarge
    : Nu MouseMighty zo keurig uitgelegd heeft dat dit officieel niet mag, kan hij/zij niet gewoon de hele podcast downloaden? Bespaart een hoop discussie en moeite.

Bijdrager
    ExtraLarge

Ja dat zal ik maar doen. Het was een onschuldige vraag. Niet wetende dat ik een “can of wurms” opende. Mea Culpa, zal het nooit meer doen.

Bijdrager
    MouseMighty

Whahaha zo erg is het ook niet jongens :evil: (Lesson 1 Don’t mess with the mouse) Maar het is wel zo netjes om het even te vragen aan de heren, per mail ofzo. Als zij het niet erg vinden, he be my guest. Ik heb een aparte mening over de OMT podcast dus wat mij betreft kan het er alleen maar beter van worden :P :P

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.