12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    RoelSt

Foutmeldingen

Sinds gister (nadat ik een aantal programma’s (widget’s, en andere kleine freeware app’s) had gedownload) krijg ik bij het opstarten van bijvoorbeeld iPhoto, sommige widgets, Apple Update, Azureus en waarschijnlijk nog wel meer programma’s, een fout melding te zien.
    Hierin staat: “Het programma Software-update is onverwacht gestopt. Dit heeft geen invloed op Mac OSX en andere programma’s”. Dan zijn er 3 keuzes, waaronder opnieuw openen. Als ik die kies dan start het programma opnieuw, maar krijg ik weer de foutmelding :(.

Ik heb m’n MacBook al 3 keer opnieuw opgestart, en hem een hele nacht uit laten staan (terwijl hij normaal bijna 24/7 aanstaat), maar dit heeft allemaal niet geholpen. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen (behalve OSX opnieuw installeren, maar dat is echt de allerlaatste oplossing die ik wil doen).
    Is er iemand die dit zelfde probleem heeft gehad? Of weet iemand de oplossing, want werken is er voor mij zo niet echt bij :(

Bijdrager
    iDaan

eerst eens gaan controleren of een van de apps die je hebt geinstalleerd misschien je systeem enigzins heeft veranderd. Dus alles eraf van de programma’s die je hebt geprobeerd. echt alles…

Bijdrager
    Joffry

En dan de caches ledigen en nog wat met Applejack.

Bijdrager
    RoelSt
    ”Klapper”

En dan de caches ledigen en nog wat met Applejack.

Caches heb ik leeggemaakt met Applejack, maar dit mocht jammer genoeg niet baten. Daarvoor had ik uiteraard al de geïnstalleerde sotfware al weggegooid met Appzapper…

Ik zie een herinstall van OSX aankomen….

Bijdrager
    P-Five

Ik had een paar dagen geleden hetzelfde probleem. Programma’s hielden ermee op en ik had een paar Kernel Panics. Ik kreeg de melding “exc_bad_access” bij het stoppen van de programma’s. Intussen was mijn harddisc ook beschadigd. Ik heb toen opnieuw geformatteerd maar bleef de melding krijgen en zelfs het installeren van software lukte niet. Ik heb toen de hardwaretest gedaan en daaruit bleek dat een geheugenmodule defect was. Die is er nu uit en alles loopt weer prima (afkloppen)…

succes.

Bijdrager
    Esquare
    ”RoelSt”

nadat ik een aantal programma’s (widget’s, en andere kleine freeware app’s

En wat waren dat voor mooie kleine freeware apps?

Bijdrager
    RoelSt

Ik hoop dat het bij mij niet zo ernstig is, want ik krijg de melding “exc_bad_access” (nog) niet. Maar iPhoto doet het ondertussen weer. Ik ge nog een keer rebooten en kijken of dat helpt. Meer oplossingen altijd welkom

Bijdrager
    RoelSt
    ”Esquare”

En wat waren dat voor mooie kleine freeware apps?

De meeste waren freeware ook een aantal trialversies, van onder andere iMote, TunesText (widget), Stattoo en nog een aantal andere. Maar mn MacBook begon pas raar te doen toen ik wat problemen had met TunesText (maar dat draaide toen een kwartier), maar dat is ondertussen helemaal verwijderd (de andere app’s ook) maar het probleem blijft.

Bijdrager
    RoelSt

Oke, ik heb even het een en ander geprobeerd, en in de gast-account heb ik geen last van deze foutmeldingen, waaruit ik dus kan stellen det het uitsluitend in mijn eigen account mis gaat.
    Nog meer ideeën hierover??

Bijdrager
    Oppie

Ja, dan is het dus duidelijk die geinstalleerde meuk (switcher zeker: mensen met een pc doen niks liever dan hun hele systeem volgooien met rommel).

Je moet je map Bibliotheek in je thuismap opschonen, en dan zeker ook de Preferences; van de laatste kan eigenlijk alles weg zonder al te veel gedoe, behalve de Mail.plist, want hierin zit alle accounts en regels info.

Bijdrager
    RoelSt
    ”Oppie”

Ja, dan is het dus duidelijk die geinstalleerde meuk (switcher zeker: mensen met een pc doen niks liever dan hun hele systeem volgooien met rommel).

Ja, klopt idd een switcher maar toch al weer bijna een jaar geleden, en ook op de PC ging ik niet als onthoofd pluimvee m’n bak volpompen met spyware en andere “software”:wink:
    Ik heb in principe niks aparts gedaan, maar ik zal je raad zeker even opvolgen en kijken of dat helpt.

Bijdrager
    spruit
    ”RoelSt”
    ”Oppie”

Ja, klopt idd een switcher maar toch al weer bijna een jaar geleden, en ook op de PC ging ik niet als onthoofd pluimvee m’n bak volpompen met spyware en andere “software”:wink:
    Ik heb in principe niks aparts gedaan, maar ik zal je raad zeker even opvolgen en kijken of dat helpt.

Wil dat dan zeggen dat er niet mag geëxperimenteerd worden met progjes?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.