6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    S. Jasper

Foutmeldingen bij inloggen na verwijderen sleutelhanger en bestanden

Heb 2ehands Macbook Pro A1260 (2008) overgenomen. Ik wilde alle sleutelhangers van de vorige eigenaar verwijderen, maar heb toen per ongeluk zowel de verwijzingen als de bestanden verwijderd. Met waarschijnlijk als gevolg dat de computer nu na het opstarten meteen foutmeldingen maakt, zoals:
    “sleutelhanger ‘login’ waarin ‘com.apple.scopedbookmarksagent.xpc’ moet worden bewaard, is niet gevonden. “
    Dit doet die ook voor de – voor mij onbekende – bestanden:
    ‘localdevice6eb8dd75-443d-5996-a2b1-36e1c4e7d5aa-AuthToken’
    ‘registrationv1’
    ‘1271758270’
    Maar ik weet niet eens waar die bestanden voor zijn en de sleutelhanger ‘inloggen’ staat er nog steeds als alleen lezen bestand, kan er niet meer aan komen? En ik heb de aanwijzingen in mac help opgevolgd om de bestanden dan terug te zetten, maar ik zie dan niet deze bestandsnamen erbij staan.
    Ik kan de foutmeldingen óf annuleren, maar dan blijven de meldingen steeds terugkomen óf klikken op ‘Terug naar standaardinstellingen’. Maar dat lukt ook al niet want dan krijg ik: ‘Deze Mac kan geen verbinding maken met Icloud vanwege een probleem met [email protected]’ (Terwijl ik in Finder gewoon in mijn icloud kan.)
    Ik heb mezelf dus nogal in de nesten gewerkt en hoe stop ik nu al die foutmeldingen?

Bijdrager
    janbertwedman

Ik denk een clean install

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is inderdaad het makkelijkste. En het kan gewoon over het oude systeem heen.
    Alleen de aangetaste zaken worden vervangen en alle overige instellingen en apps blijven gewoon bestaan.

Bijdrager
    GoeieDag

Dus dat is dan géén clean install, Night.
    En dat lijkt me wel verstandig als je een Mac hebt overgenomen en er blijkt nog data van de vorige gebruiker op te staan.
    Hoop voor jou dat ie wel Find my Mac heeft afgezet voor de verkoop, want anders kan ie ten alle tijde jouw Mac ‘gijzelen’.

Sleutelbeheerder
    Night

Als alleen de sleutelhanger het probleem is en als alles naar behoren werkt is dat in principe ook niet nodig.

Maar inderdaad; als er geen programma’s of zo op staan die je anders zou moeten kopen is een schone installatie wel het beste om de Mac zo optimaal mogelijk van OSX te voorzien, dus zonder restanten van je voorganger.

Bijdrager
    S. Jasper

Ha bedankt voor de reactie’s. Superfijn als iemand even meedenkt. Er staat alleen office op van de vorige eigenaar en aangezien mijn opdrachtgevers daarmee werken, wil ik dat eigenlijk wel behouden. Is er dan nog een andere optie?
    In de hulp stond dat er een sleutelhanger-EHBO is, maar dat heeft de mijne dus niet. Maar misschien heb ik een oudere versie waar dat nog onder een andere naam staat, weet iemand dat?
    En als ik office er dan toch aan moet geven, dan nu de dummy-question: wat is clean install en hoe doe je dat?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.