7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKeessie

Foutmelding toekomstige upgrade Windows 10 via Parallels

Wij gebruiken op het werk al jaren iMac’s met Parallels en Windows. Dit omdat een voor ons zeer belangrijk programma alleen op Windows werkt.
    Nu krijgen wij meldingen dat wij ons kunnen opgeven voor de gratis upgrade naar Windows 10. Als wij dan een pc check doen krijgen wij de volgende foutmelding`;”Windows 10 kan niet op deze pc worden uitgevoerd
    Parallels display adapter ( wddm)
    Je krijgt te maken met problemen met je weergave”
    Deze melding krijgen wij op al onze Mac’s ( met Parallels)
    Ik vind dit vreemd omdat ik thuis al een tijdje Windows 10 Public Beta heb draaien op mijn Macbook Pro 15 Retina via Parallels zonder problemen.
    Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Bijdrager
    csteelooper

Ga eens na of je thuis dezelfde versie van Parallels gebruikt? En controleer op je werk of binnen de Windows-omgeving de laatste versie van de Parallels Tools is geïnstalleerd?

En dan nog, als je niet de nieuwste versie van Parallels gebruikt, kan een aanpassing in de vereisten van de kant van Microsoft ook voor deze melding zorgen.

Probeer dus eerst of je kunt nagaan in hoeverre de configuraties thuis en op je werk identiek zijn, voor zover het Parallels en de Windows VM betreft.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zou het over een paar weken nog een keer draaien, grote kans dat Microsoft dan wel dat stukje ‘hardware’ kent en het kan identificeren.

Pas op 29 juli kun je ermee verder als Windows 10 beschikbaar komt.

Bijdrager
    Niels

Ik neem aan dat je Windows eerst via bootcamp hebt geïnstalleerd en vervolgens in parallels draait? Dan moet je gewoon even booten via Bootcamp en daar de stappen volgen.

Bijdrager
    MacKeessie

Ik draai de laatste versie van Parallels, dezelfde versie als thuis en Windows is niet via Bootcamp geïnstalleerd, gewoon rechtstreeks in Parallels.
    Ook de Parallels Tools zijn geïnstalleerd met de nieuwste versie.
    Ik wacht wel af tot eind juli. Misschien werkt het dan wel.
    Bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    Chrisje

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb via een tool van Parallels win10 kunnen installeren maar nadat het aanvankelijk leek te werken blijft de computer hangen als ik Windows wil opstarten. Heeft iemand dit ook gehad en weet een oplossing?

bij voorbaat dank voor de reacties

Bijdrager
    abbenhui

Ik had dezelfde foutmelding; toen bleek dat er een update van Parallels is dit precies dit issue aanpakt.
    Opgelost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.