7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    pschaik26

Foutmelding Pages

Als ik op mijn nieuwe mac een brief (opgemaakt in Pages) aanklik, krijg ik onderstaande melding.
    Nu zeg ik erbij dat ik met time machine een volledige kopie van mijn oude mac heb verplaatst naar de nieuwe mac.
    Kan het daarmee te maken hebben? Belangrijker nog, hoe los ik dit op want het bestand wat ik wil openen wordt na de melding weer gesloten.

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je je oude Mac nog? Werkt het openen daar wel?

Ik denk dat deze foutmelding verschijnt omdat je op je nieuwe Mac een nieuwere versie van Pages hebt staan. De oude versie staat niet op je nieuwe Mac, daarom gaat het fout.

Oplossing die je kunt proberen: ga naar Mac App Store, bovenaan het tabblad ”Aankopen”. Kijk daar of je keurig Pages, Numbers en Keynote in de lijst hebt staan. Zo ja, ga door.

Zoek nu naar je DVD van iWork ’09. Leg die gereed.
    Knikker daarna Pages, Numbers en Keynote van je nieuwe Mac in de prullenmand. Doe de DVD van iWork ’09 erin en probeer die te installeren. Ik weet niet zeker of dit gaat.

Als dit wel is gelukt, kun je daarna via Mac App Store > Aankopen (ook via ”Updates”) de nieuwe versie van Pages, Numbers en Keynote weer installeren. Vervolgens kun je aangeven per bestand dat het met de oudere versie van iWork moet worden geopend. De twee versies van elk programma blijven namelijk naast elkaar staan.

iWork ’09:
    Pages 4.3
    Numbers 2.3
    Keynote 5.3

Nieuwe versies:
    Pages 5.0.1
    Numbers 3.0.1
    Keynote 6.0.1

Mocht er in bovenstaande iets niet lukken, post het hieronder.

Bijdrager
    pschaik26

dat klinkt als een goed idee. 2 kanttekeningen
    – waarom zou de oude pages niet op mijn nieuwe mac staan als ik een complete time machine back-up van de oude heb geplaatst op de nieuwe Mac
    daar zit de oude pages dan toch ook bij?
    – de nieuw mac heeft geen dvd meer

Bijdrager
    essiw

Heb je al gezocht of je de oude pages nog hebt dan (in een map iWork’s misschien?). Sluit hij het document als je op annuleer drukt, of ook als je op OK drukt?

Bijdrager
    SunKeeper

Apple doet er alles aan om je de nieuwste versie van hun software te laten gebruiken.

Het zou mij dus niets verbazen als de oude iWork gewoon overgeslagen wordt tijdens het terugzetten. Ze denken daarbij ook: ”wat niet weet, wat niet deert”

Al is de foutmelding natuurlijk niet zoals het hoort en is een zeldzaam probleem. Als ik ernaar zoek kom je het haast nergens anders tegen.

Bijdrager
    pschaik26

Heel gek, vandaag de nieuwste update van pages gedownload en na de foutmelding blijft, als ik op okay klik, de brief gewoon staan en is te bewerken
    Opgelost dus. Dank wederom allen!

Bijdrager
    SunKeeper

(y) Mooi.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.