11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Albertinho

Foutmelding op Mac met wifi en ip adres

Hi. Ik ben nieuw op dit forum en ben een volslagen leek op gebied van computers.

Ik heb een 2 jaar oude Mac die via wifi verbonden is met een modem van UPC/Ziggo. Ip adres 192.168.0.10. Het modem hangt in de meterkast bij de voordeur.k
    Doordat ik in een appartement woon met dikke betonnen muren heb ik een jaar of twee gekeden een Site om extender gekocht maar met name de Ipad mini van mijn vrouw had veel moeite om via de draadloze extender met de wifi verbonden te worden.
    Ik heb Ziggo toen laten komen en de monteur adviseerde de extender met een utp kabel te verbinden. Dat heb ik gedaan maar de extender hing aan een kort utp kabeltje boven de meterkast in de halen in de woonkamer bleef het signaal zwak met name voor de ipad mini.
    Gisteren is er weer een Ziggo monteur geweest en die heeft de kabel via een buis waarin eerder de vaste telefoonaansluitng zat getrokken naar de woonkamer. Hierop de extender weer aangesliten en het wifi signaal was perfect in de kamer.
    Echter sederdien geeft mijn Mac in mijn werkkamer die altijd in verbinding staat met het originele modem-dus niet de extendet- problemen
    Er komt steeds een melding” een ander apparaat in het netwerk gebruikt het ip adres van uw computer (192.168.0.10)
    Nogmaals. Ik ben een volslagen leek als het om instellingen, configuraties en allemaal termen gaat maar wat ik pervongeluk ergens in een scherm zag dat de extender het zelfde ip adres heeft als de computer.
    Ik heb ook de andere apparaten gecheckt, mijn ipad, de ipad -mini van mijn vrouw en onze beide iphones maar deze hebben allen andere ip adressen dan de computer. Meer apparaten zijn er niet aangesloten.

Ik heb de extender geconfigureerd conform de handleiding. http:/sitecom.extender .
    Misschien moet dit wel als de extender draadloos verbinding maakt met het modem maar niet als hij via de utp kabel verbonden is.. Ik gis dit maar. Maar toen de extender nog boven de meterkast hing aan dat korte kabeltje heb ik die foutmelding van dubbele ip adressen nooit gezien.
    Enfin wie zou mij kunnen helpen ?
    Met vriendelijke groet
    Albert

Bijdrager
    Albertinho

Ik start net de Mac weer op en krijg gelijk de melding weer dat een ander apparaat hetzelde ip adres heeft en de Mac kan geen wifi verbinding maken met het originele modm maar wel met de extender.
    Misschien weet iemand de oplossing

Met vriendelijke groeten
    Albert

Bijdrager
    Albertinho

Ik ga nog even door.. Via systeem instellingen/netwerk zie ik dat mijn Mac verbonden is met de extender met eerder genoemd ip adres
    Kies ik de netwerknaam van mijn originele modem dan staat er ” WIFI heeft geen IP adres en kan geen internetverbinding tot stand brengen”

Bijdrager
    fred44nl

òf de extender, òf de iMac hebben een vast ingesteld ip-adres.

Bijdrager
    Albertinho

Ik heb de kabel zojuist los gemaakt van de extender en deze is nu draadloos verbonden met het modem en nu kan ik kiezen op mijn Mac of wel het originele modem of de extender
    Echter de extender zit nu in een stopcontact in de hal en werkt de Ipad mini niet in de huiskamer op het extender signaal.

Bijdrager
    Albertinho

Fred44Nl. Dank voor je reactie. Als gezegd ik ben een leek. Hoe kan ik een en ander controleren.
    Een half uur geleden heb ik via het sitecom menu de extender nogmaals gekoppeld aan het Ziggo modem en toen zag ik wel dat de extender een ander ip adres heeft maar ik denkk zodra hij met de utp kabel vast aan het modem zit, hij het ip adres van de Mac (of Ziggo modem?) pakt of zeg ik iets geks als leek ?

Hoe kan ik het ip adres van de Mac vinden ?

Met vriendelijke groeten
    Albett

Bijdrager
    fred44nl
    Albertinho op 01 augustus 2016

Hoe kan ik het ip adres van de Mac vinden ?

Systeemvoorkeuren – Netwerk

Bijdrager
    Albertinho

Okay. Dat heb ik gezien. Eerder vanavond stond daar op die plek. “Wifi heeft geen ip adres en kan gern netwerkverbinding maken”

Ik zit wat te lezen op internet over die xtender n daar lees ik steeds dat de computer een vast ip adres moet hebben.
    Hoe moet ik dat doen.? Sorry ik vind het zo vervelend dat ik hier helemaal niets van weet..het komt zo dom over
    Met programma’s werken ja-videobewerking, audio, foto’s etc maar dit soort materie…

Bijdrager
    Albertinho

Op de sitecom website stond een forum en daar herkende ik dat de xtender de naam van mijn modm had aangenomen. Dat moet terug naar zijn oorspronkelijke naam door dat apparaat te resetten
    Heb ik gedaan. Daarna moest ik beveiliging van extender opnieuw instellen en de DHCP uitschakelen

Het werkt nu althans…mujn Mac heeft verbinding met het originele modem. Dat wilde ik !
    In mijn huiskamer zijn mijn ipad en iphone nu verbonden met de extender maar de ipad en iphone van mijn vrouw niet.
    Welliswaar zien beiden het uitstekende sterke signaal van de extender maar willen niet verbindn. En daar was het allemaal om begonnen..

Iemand enig idee ?

Bijdrager
    fred44nl

je kunt de gebruikte wifi-netwerk op een iPhone en iPad laten vergeten.
    dan maakt ie niet meer automatisch verbinding met dat netwerk.
    daarna moet je zelf een ander netwerk kiezen en erop inloggen.

Bijdrager
    Albertinho

Fred bedankt voor je tip
    Nu werkt alles zoals het moet.
    Veel geleerd afgelopen 24 uur
    ????????

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.