6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Hydræ

Foutmelding na transfer foto's

Ik heb alle foto’s in een mapje gecomprimeerd naar ZIP-formaat. Het zijn 100 foto’s rond de 100MB, geen gekke tekens of lange bestandsnamen. Okay, nou bestand verstuurd naar een vriendin van me via WeTransfer. Het downloaden en uitpakken is daar gelukt, maar bij het bekijken van de foto’s krijgt ze de foutmelding “Het bestand is mogelijk verplaatst of de naam is gewijzigd.”

De bestandsnaam heb ik inderdaad hernoemd van “IMG_0026.jpg” naar “IMG_0026 Straat.jpg” maar het terugveranderen bood geen oplossing. Zelf opnieuw getest door het archief te downloaden vanaf WeTransfer en uitpakken, en kan hier gewoon alles bekijken.

Zelf heb ik os x 10.9, vriendin heeft Windows 10. Na een snelle Koekel vind ik niets zinnigs over deze foutmelding.
    Komt het iemand bekend voor?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

„Het bestand is mogelijk verplaatst of de naam is gewijzigd” betekent iets als: „Windows kan het bestand niet vinden terwijl dat eerder wel lukte.” Heeft ze het zipbestand uitgepakt door er met de rechtermuisknop op te klikken en dan in het menu dat opent, te kiezen voor „Alles uitpakken” (of hoe dat ook precies heet in het Nederlands — de Engelse term is „Extract all”)?

Dat gezegd is dit een Windowsvraag die hier dus eigenlijk niet thuishoort;)

Bijdrager
    Hydræ

Je hebt volkomen gelijk, maar er zitten hier wel slimme jongens en meisjes op dit forum.:nerd: Ik heb gevraagd hoe ze heeft uitgepakt maar ze weet het niet meer. Het is inmiddels gelukt via Dropbox, dus we laten het maar hierbij. Bedankt voor het meedenken, Jakko.:idea:

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien een tip voor de volgende keer: De zaak gewoon NIET comprimeren. Aangezien JPG bestanden al een eigen compressie hebben is dat zinloos. WeTransfer kan prima overweg met een hele zwik aan foto’s in één keer, zodat je je die moeite had kunnen besparen. En zo kun je ook problemen voorkomen die nog altijd bestaan op het gebied van bestandsuitwisseling tussen Macs en Windows PC’s

Bijdrager
    Hydræ

Klopt, je kunt in WeTransfer ook losse bestanden selecteren en deze toevoegen. WeTransfer maakt er uiteindelijk voor de ontvanger wel 1 downloadbaar ZIP-bestand van. Dit werkte eveneens niet. JPEG bestanden comprimeren naar ZIP-formaat heeft ook weinig zin, behalve als je doel is om 1 bestand over te houden, in plaats van 100 stuks. Het lijkt bijna wel aan WeTransfer te liggen omdat de ZIP via Dropbox downloaden, uitpakken, en bekijken wel goed ging.

Als ik tijd/zin heb ga ik voor mezelf wel even testen met een virtuele Win10. Maar dat is geheel OS X-offtopic..:wink:

Bijdrager
    wouter57

Ik heb het vermoeden dat u met het toevoegen van het woord straat de 8 karakters van het bestandsnaam voorbij schiet. Probeer het eens zonder.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.