7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    grotegerke

foutmelding microsoft office

Wie kan mij verder helpen. Ik krijg als ik een microsoft office onderdeel open de volgende foutmelding:
    “Er is een onverwachte fout opgetreden bij het laden van de Microsoft Framework-bibliotheek”.

Vervolgens hoef ik alleen maar op OK te drukken en werkt alles (tot nog toe) gewoon.
    Maar ik vind dit wel erg vervelend.
    Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Gerke

Bijdrager
    aToMac

Office opnieuw installeren. Het is een kleine moeite, even de Office folder van de cd kopieren naar je Programma’s folder en weer gaan.

Bijdrager
    grotegerke

Opnieuw installeren heb ik al gedaan. Maar dat werkt niet.
    Komt nog bij dat Entourage niet meer opstart.
    “Entourage krijgt geen toegang tot uw gegevens. U kunt het probleem mogelijk oplossen door de database opnieuw op te bouwen.”

Vervolgens verschijnt het databasehulpprogramma. Maar als ik daar mee wil controleren of repareren krijgt hij wegens een onbekende fout geen toegang tot de database.

Bijdrager
    aToMac

Heb je iets aan je account veranderd? Schijfbevoegdheden hersteld?

Bijdrager
    Dick de Roos

Misschien valt het te overwegen om de .plist-files van Office en de office-programma’s te verwijderen.
    Heb je een nieuwe Mac waarop het demo-programma heeft gedraaid?
    Dan is het zeker zinvol om alles van Office te verwijderen.
    In dit draadje zie je dat er soms rare dingen gebeuren in Office.

Bijdrager
    sedikit

Kan het misschien liggen aan de diverse updates die je gemist hebt? Er zijn de laatste 3 à 4 maanden een paar geweest.

Bijdrager
    grotegerke

Bedankt voor de suggesties allemaal.

Ik heb vanaf mijn backup de Microsoft User Data vervangen. (Te vinden onder Documenten).
    Ik was daar hooguit een stukje ‘geschiedenis’ mee kwijt (de laatst gebruikte documenten stonden niet meer in het menu, maar dat is natuurlijk geen ramp).

En nu draait hij weer als een tierelier.

Groeten,

Gerke

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.