14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    rapplew

foutmelding crossover

Beste Alle.

Vandaag kan mijn zoon thuis met de cdrom van AmbraSoft.
    Helaas een schoolporg. voor windows.

Tja . .daar zit je dan! Pa kun je dit op de computer te zetten?
    Ik vol moed natuurlijk.
    Ben naar de site van Crossover gegaan. de trial gedownload en gaan met die banaan.

Maar helaas tijdens de installatie krijg ik een foutmelding zie onderstaande.

Wie weet er raad mee?

Sleutelbeheerder
    Night

Crossover vergeten. Kies voor òf Bootcamp, òf een degelijke emulator zoals Parallels of VMware (bij beide is een officiële Windows installatiedisk vereist).

Bijdrager
    Mick-23

Hé, dat probleem heb ik precies hetzelfde!
    Als ik trackmania opstart krijg ik dat ook, alleen weet ik ook niet wat ik ermee aan moet…

Bijdrager
    rapplew

Bootcamp voor 1 programma.. zou kunnen maar een beetje overtrokken. trouwens ik wil mijn harde schijf ook niet te vol hebben. (nu nog 35gb vrij)

Parallels.. zou kunnen maar vindt ik erg traag reageren.
    (komt ook door mijn mac mini 2007)

hoop dat iemand een oplossing heeft

Sleutelbeheerder
    Night

Versie 6 loopt toch redelijk, vind ik. En als je dat afzet tegen het incidentele gebruik…;)

Bijdrager
    Oppie

Van mij hoeven mijn kinderen hier niet mee te werken; scholen zullen ook eens uit 1998 moeten komen naar 2011 en realiseren dat je zaken ook simpel systeem onafhankelijk kunt maken.

Bovendien missen ze er iig nog weinig aan…

Bijdrager
    rapplew
    Night op 24 maart 2011

Versie 6 loopt toch redelijk, vind ik. En als je dat afzet tegen het incidentele gebruik…;)

Dat klopt.. wellicht moeten we dat eens proberen.

Bijdrager
    csteelooper

Wat zijn de systeemeisen voor het programma? Als het draait op Windows 2000, XP, Vista en hoger, kies dan voor Windows XP.
    Heb je installatieopties? Programma’s mogen binnen Crossover alleen met een LOKAAL Administrator-account worden geïnstalleerd, niet met een Domain Administrator.

Moeten er andere programma’s worden geïnstalleerd, zoals bijvoorbeeld IE6? Zo ja, ga dan als volgt te werk:

1. Maak een Bottle aan en geef die de naam van je programma.
    2. Installeer via de Software Installer de vereiste programma’s of componenten, telkens IN de zojuist aangemaakte bottle. Negeer daarbij eventuele niet-fatale foutmeldingen
    3. Installeer je programma in DEZELFDE bottle.

Kies als Bottle Type in eerste instantie WinXP; dat is meestal het type dat het beste werkt. WinVista is experimenteel…

Mocht dit alles niet werken, overweeg dan of je een ticket kunt openen bij CrossOver Support. De Support bij CodeWeavers is fantastisch; men zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je met het programma kunt werken. Zo hebben ze me perfect geholpen om [email protected] aan de gang te krijgen, met zelfs een speciaal voor mij gemaakte build van het programma.
    Ik moet hier wel bij vertellen dat men dan eigenlijk graag een exemplaar van je programma zou willen hebben; dat is bij een programma op CD-ROM erg lastig, dus misschien duurt het wat langer alvorens je software werkt…

Geblokkeerd
    Anoniem
    Oppie op 24 maart 2011

Van mij hoeven mijn kinderen hier niet mee te werken; scholen zullen ook eens uit 1998 moeten komen naar 2011 en realiseren dat je zaken ook simpel systeem onafhankelijk kunt maken.

Bovendien missen ze er iig nog weinig aan…
    Het zijn vaak niet de scholen, maar de uitgevers van schoolboeken die niet willen veranderen. Ik heb al eens geklaagd bij Wolters Noordhoff over de “Moderne Wiskunde” software CD. Deze CD is grotendeels gebaseerd op browser-based software, dus je zou verwachten dat het cross-platform is. Nou mooi niet! Ze presteren het -net- om een paar ActiveX dingen te gebruiken, waardoor de menu’s en dergelijke allemaal net niet werken. Oftewel, je kan met de hand verschillende delen van de CD opstarten, maar gemakkelijk is het niet.

Ik heb ze dus gemailed en geklaagd. Het antwoord? Men is zich bewust van de problemen met browsers anders dan Internet Explorer. Men wil de boel gaan verbeteren, maar dat gaat jaren duren. Dat was in september 2007. Misschien is het eea nu verbeterd.

:(

Bijdrager
    Oppie

Klopt Cailin, maar dan moet de druk op die uitgevers bij de scholen vandaan komen. En dat komt dan weer als de ouders gaan muiten. Als wij de problemen die anderen creëren maar elke keer zelf halfslachtig tackelen met zaken als C/O, VM of BC -omslachtig én duur, komen we er nooit vanaf.
    Dus de scholen dwingen de uitgevers tot actie, of nemen die ‘rommel’ niet af.

In ieder geval houd ik het principiële standpunt daarover (mijn kinderen hoeven er niet mee te werken) vast; tot op heden zonder probleem. En dat komt voornamelijk omdat de scholen toch eigenlijk weinig gebruik maken van dit soort dingen. Vaker worden webbased applicaties gebruikt, die wel werken zoals zou moeten.

Bijdrager
    iep

Andere kant van het verhaal is wel dat je door die opstelling geen gebruik kunt maken van de software waardoor kindlief z’n huiswerk niet kan maken. Om de ontwikkeling van je kind niet stop te zetten moet je dan maar naar zulke noodmaatregelen grijpen. Het is een vicieuze cirkel en die is moeilijk te doorbreken. Maar ja, als je je er niet over beklaagd bij de scholen en uitgevers dan gebeurd er natuurlijk nooit wat.

Bijdrager
    Oppie

Gaat goed hoor, die ontwikkeling van de kinderen, zonder Windows-only software.
    Bedankt voor je medeleven.:wink:

Bijdrager
    iep

Hopelijk worden ze niet zo gigantisch egoïstisch als hun vader… ik reageerde namelijk totaal niet op jou maar in z’n algemeenheid. Aangezien mensen tegenwoordig hun auto voor de stoel in de klas willen parkeren leek het mij geen rare gedachte dat mensen dan maar voor Windows gaan zodat de software van school gedraaid kan worden. Men raakt al in paniek als de CITO toets geen score heeft die het VWO garandeert…

Bijdrager
    Oppie

Onnavolgbaar dit (je bedoelt misschien ook:’ egocentrisch’?).
    Maar komt mooi uit, want het is ‘namelijk’ toch niet voor mij bedoeld…:innocent:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.