9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

foutmelding bij verzenden email

Ik krijg bij het verzenden van een bepaalde mail de melding:

sorry, that domain isn’t in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)

Ik weet niet eens van een rcpthosts is maar wat kan ik hier aan doen? Ik gebruik Outlook en krijg deze melding zie ook het bijgevoegde plaatje. Overigens staat ook daar geregeld verbinding met de server verbroken maar meestal gaat even later de verbinding weer wel goed.

Bijdrager
    T-sec

Werk je mogelijk met Office for Mac Outlook? Dit lijkt op een password probleem.

Als je in Google intikt: “sorry, that domain isn’t in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)” krijg je een hele lading lotgenoten plus oplossingen.

Bijdrager
    bonestaak

Ja, meestal met opmerkingen over plesk en mijn hoster (Hosting2go) heeft geeneens plex. Ik werk inderdaad met Office for Mac Outlook.

Een paar minuten geleden dacht ik, hoera, hij is nu wel weg maar nu kreeg ik een foutmelding met de mail terug return to sender.

Ik zal voorlopig maar even met webmail werken. Ondanks de beperkingen. Ik kreeg inderdaad ook de laatste tijd vaak meldingen met wachtwoord niet goed. Dat gebeurde heel vaak. Jammer genoeg heeft mijn broer het domein nu op zijn naam staan dus ik kan ook niet even bij mijn instellingen kijken. Ik zal hem maar eens adviseren om toch een andere hoster te nemen want ik heb wel vaker problemen omdat de instellingen zoals smtp daar ook al niet standaard zijn.

Bijdrager
    bonestaak

Net ook even het beruchte mailtje via Gmail proberen te verzenden en dat gaat ook mis dus het ligt toch ergens aan Outlook.

Bijdrager
    fred44nl
    walberg op 03 januari 2017

Net ook even het beruchte mailtje via Gmail proberen te verzenden en dat gaat ook mis dus het ligt toch ergens aan Outlook.

als je een emailtje niet via Outlook èn gmail kunt versturen èn je krijgt bovendien een melding dat het emailtje terug komt, kan het dan zijn dat het email-adres niet goed is ??
    kun je wel emails naar een ander email-adres versturen ??

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb zojuist even een proef mail weggestuurd naar een ander adres, wacht nog even af of ik antwoord krijg. het adres van de betrokken email is niet gewijzigd daarom is het zo vreemd, ik stuurde wel vaker mail naar dat adres.

Bijdrager
    fred44nl

er zijn diverse sites, waarop je direct een email-adres kan controleren, zoals:

http://mailboxtools.com/tools/smtptest.aspx

Bijdrager
    iMac Lover

Misschien werkt je WiFi niet goed
    In de menu balk WiFi uitschakelen en daarna WiFi inschakelen

Ik herken dit probleem op mijn mac
    Ik gebruik als email client ook Microsoft Outlook 2016

Bijdrager
    bonestaak

Nee, ik gebruik helemaal geen Wifi, wel even een poosje gebruikt voor mijn Ipad 1 maar die was de laatste tijd nagenoeg nutteloos geworden omdat bijna niets het meer doet erop. Ik gebruik zoveel mogelijk UTP.

Zojuist deed ik de Mac weer aan en.. ging de mail gewoon weg en kwam ook niet meer terug. Ik houd het dus maar op een incident van de geadresseerde (box vol of dergelijks).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.