18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    berrygil

foutmelding bij opstarten

Ik krijg een foutmelding bij het opstarten OSX 10.4.10
    “The file could not be opened because it is not the right format” “The file might be corrupted truncated or in a differend format that you expect”
    Waar zou ik dan kunnen vinden welke file er bedoeld wordt.
    Of hoe kan ik deze foutmelding oplossen?

Bijdrager
    iJoost

Start ie wel door? En krijg je ‘m bij het opstarten dus voor het inlog-venster of daarna bij het inloggen?

Bijdrager
    berrygil

Ik krijg deze melding nadat de opstart volledig is. Ik kan het wegklikken en de iMac is klaar.
    Ik zou nie weten welke file het is. het staat er ook niet bij.

Bijdrager
    iJoost

Na het inloggen begrijp ik? Dan dus eens even bij je startup-items kijken. En weghalen wat je niet nodig hebt. Waarschijnlijk een handig tooltje wat je geinstalleerd hebt en daarna weer weggegooid.

Bijdrager
    berrygil

Sorry, maar ik ben nog geen apple-kenner,heb die daarom nog niet lang genoeg.
    Waar kan ik die startup lijst vinden?

Bijdrager
    MacAngel

Klik op het Apple logo linksboven en klik vervolgens op Systeemvoorkeuren…
    Klik vervolgens op het icoontje waaronder het woord Accounts staat. Klik vervolgens op jouw account (als deze al niet geselecteerd was) en vervolgens op Inloggen. Je ziet nu de startup lijst.

Bijdrager
    berrygil

in de lijst staat “iCalAlarmSheduler” aangevinkt.
    Ik vindt dit echter niet terug via Spotlight
    Misschien heb ik het verwijderd, waarom weet ik nie, alhoewel ik dit graag wil terugzetten
    Kan dit de foutmelding zijn, en waar vindt ik dan die iCalAlarm..

Bijdrager
    iJoost

Het gaat niet om wat er aangevinkt staat. Alles wat in die lijst staat wordt bij het inloggen opgestart en kan de boosdoener zijn. Ook wat niet aangevinkt is. Alles wat je niet wilt moet je uit de lijst verwijderen met het minnetje.

Bijdrager
    berrygil

dus zou die iCalAlarm de file zijn die ontbreekt?
    Ik vindt die ook niet terug op mn iMac

Bijdrager
    iJoost

Nou gooi ‘m eruit en kijk of het probleem weg is, zou ik zeggen. Lijkt me eerlijk gezegd nauwelijks een belangrijke… Maar misschien weet iemand anders hier waar ie voor/van is.

Bijdrager
    berrygil

jammer, neen melding nog steeds aanwezig nadat ik die iCalAlarmSheduler heb verwijderd –
    waar of wie weet raad,

Bijdrager
    iJoost

Maar was dat nu de enige die er stond? Ik kreeg de indruk van je dat er nog meer was…

Bijdrager
    berrygil

ja er staan nog meerdere onderdelen vermeld in die inloglijst, zoals: iTunesshelper, CrossOver CD helper, Epson Scanner, in totaal 7 programma’s
    Mogen die allemaal weg dan??

Bijdrager
    iJoost

Weet ik niet. Het is jouw computer. Jij weet het beste wat je allemaal geinstalleerd hebt en wat je daarvan nu nog steeds nodig hebt. Maar elk daarvan kan het probleem veroorzaken zoals ik al zei.

Bijdrager
    berrygil

Ok, toch bedankt, Ik zoek nog wel eens verder

Bijdrager
    VincentBaas
    ”berrygil”

ja er staan nog meerdere onderdelen vermeld in die inloglijst, zoals: iTunesshelper, CrossOver CD helper, Epson Scanner, in totaal 7 programma’s
    Mogen die allemaal weg dan??

trial and error, schakel 1 programma uit en start opnieuw op. Kijk of het probleem weg is. Zo ja, dan heb je de oorzaak gevonden en kun je eventueel gaan kijken of het op te lossen is.

Bijdrager
    iJoost

En iets minder handige dingetjes installeren in het vervolg. Succes!

Bijdrager
    berrygil

Ok, melding is verdwenen na nog een item uit die lijst te verwijderen.
    Echter stel ik nu vast dat de Finder opstart.
    Waar moet ik dat dan wijzigen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.