9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Twan94

Foutmelding bij opstarten

Hoi OMT-ers,

Ik heb nu denk ik ongeveer een maand een MacBook Pro met retina display.
    Toen ik hem zonet wilde opstarten hoorde ik het bekende geluidje en kreeg daarna dit scherm:

Toen ik hierover ging googlen, zag ik dat het waarschijnlijk te maken heeft met een hardware defect of iets dergelijks?
    Ik draai overigens Mountian Lion 10.8.1 op mijn (eerste) MacBook Pro.
    Kan iemand mij hier misschien wat meer over vertellen?

Groeten Twan.

Bijdrager
    Twan94

Ik draai overigens Mountian Lion 10.8.1 op mijn (eerste) MacBook Pro.

Bijdrager
    Hansi2124

Hallo Twan, dat is een kernel panic. Loop even wat topics op OMT hierover door om er wat meer over te weten te komen. Misschien kan je dan voor jezelf al wat vragen beantwoorden die je duidelijkheid kunnen geven over de oorzaak.

Bijdrager
    Twan94

Bedankt Hans, Ik heb net mijn MacBook een aantal keer herstart en geen problemen meer gehad.
    Ik ga er dus vanuit dat er niks aan de hand is.
    Als ik het nog eens krijg zal ik de log hier neerzetten.

Ik was eerlijk gezegt wel een beetje geschrokken van de topics op google, en aangezien mijn MacBook net een maand oud is wilde ik er toch wel even een topic over maken.

Bijdrager
    Hansi2124

Als het binnenkort nog een keer gebeurt en het lijkt een hardware probleem: niet mee blijven zitten, maar gelijk terug naar je verkoper i.v.m. garantie.

Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    iLeronM

Dit kreeg ik ook altijd toen de kabel van mijn moederboord naar de netwerkkaart defect was. Deze foutmeldingen krijg je inderdaad bij hardware problemen. Direct naar de winkel brengen voor reparatie.

Bijdrager
    Twan94

Maar ik heb het al twee dagen niet meer gehad, als het hardware probleem was zou ik er nog wel een paar gekregen hebben denk ik.

En terug naar de winkel gaan zal ook moeilijk worden ben ik bang…
    Kocht hem namelijk in de online Apple store.
    Tripje naar Amsterdam is ook niet echt ideaal…

Bijdrager
    jf
    Twan94 op 03 september 2012

En terug naar de winkel gaan zal ook moeilijk worden ben ik bang…

Kocht hem namelijk in de online Apple store.
    Dan kan het nog steeds gewoon. MOcht het probleem zich weer voordoen, gewoon even contact opnemen met Apple (contactgegevens staan op je factuur).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.