16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Delars

Foutmelding bij installatie Photoshop CS5 trial

Hej OMT,

Ik heb de trial van Adobe Photoshop CS5 Extended gedownload en wil deze, als ook deze versie goed bevalt, waarschijnlijk aanschaffen. Nu verschijnt bij het starten van de installatie echter slechts de onderstaande foutmelding. Begrijpt iemand wat er met deze foutmelding word bedoeld en heeft iemand een oplossing?

Lars

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt je hd geformatteerd met hoofdletters aanwezig.

Bijdrager
    iwarring

vermoedelijk wordt dit bedoeld:

installatie is niet mogelijk op hoofdlettergevoelige schijven die met UFS, ZFS of HFS zijn
    geformatteerd

op wat voor type schijf wil je installeren?

Bijdrager
    Delars

Deze melding verschijnt voordat ik een schijf kan kiezen, ik heb er ook maar één. Dat is de standaard C schijf in mijn MacBook. Maar wat zijn hoofdlettergevoelige schijven en als ik mijn schijf zo geformatteerd heb (wat ik volgensmij niet heb gedaan) hoe kom ik er dan vanaf?

Bijdrager
    Hansi2124

C schijf? Dat bestaat niet bij een Mac. We noemen die dingen altijd gewoon bij de naam: harde schijf. In dit geval waarschijnlijk Macintosh HD.
    Je komt er vanaf door je hd weer te formatteren op de wijze HFS+ (journaled) niet hoofdletter gevoelig. Maar dan ben je dus wel alles kwijt wat er op staat.

Bijdrager
    iwarring

Kijk eens bij de info van de schijf wat er staat bij structuur.
    Hier kan staan dat je hem als HFS+ hebt geformatteerd.

Er vanaf komen kan volgens mij alleen als je hem formatteerd.

Bijdrager
    Delars

Er staat ‘Mac OS Uitgebreid (hoofdlettergev./journaled). Hoe moet ik em herformateren?

Bijdrager
    Hansi2124

Mac OS Uitgebreid (journaled). Zie je die optie?

Bijdrager
    iwarring

zoiets als dit

Bijdrager
    iwarring

en is hier nog iets uitgekomen?

Bijdrager
    Delars

Als ik in het schijfhulpprogramma bij mijn HD de tab ‘wissen’ aan klik en dan ‘Mac OS Uitgebreid (HFS+)’ selecteer vind ik onder de beveiligsopties de optie ‘Wis gegevens niet’. Houdt dit in dat ik de schijf kan herformateren zonder bestanden en programma’s te verliezen? Of is het echt nodig dat ik een backup van al mijn bestanden en programma’s maak waarna ik de schijf herformateer?

Bijdrager
    Hansi2124

De laatste zin is juist.

Bijdrager
    Delars

Dat is even balen maar dan zal er niks anders op zitten. CS5 Design Premium is ondertussen al besteld.

Bijdrager
    Delars

Net het pakket binnen, ben nu druk bezig alles te back-uppen. Welke volumestructuur en opties moet ik straks kiezen als ik via de OS X installatie DVD de schijf her-formateer?

Moderator
    unSOUND

GUID partitieschema, en Mac OS Uitgebreid ( journaled ) volumestructuur.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.