9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    SPP

foutmelding bij installatie OSX 10.5 op MacBook

Ik probeer OS X 10.5 te installeren op mijn MacBook (OS X 10.4.11, Intel Core 2 Duo, 1 GB, 667 Mhz). Als ik CD1 in de laptop duw krijg ik het verzoek te herstarten, daarna komt de taalkeuze en vervolgens de melding ‘dit programma kan niet geinstalleerd worden op deze computer’.

Hoewel ik ervoor wilde kiezen bij installatie de harde schijf eerst helemaal leeg te gooien, is er nu nog 15 Gb vrij, dus er moet voldoende schijfruimte zijn.

De cd’s 10.5 zijn overigens origineel van een MacMini.

Weet iemand waar deze foutmelding vandaan komt, of wat ik kan doen om hem te voorkomen?

Bijdrager
    Sanne

Je kunt geen Leopard mac mini dvd/cd gebruiken om op een Macbook te installeren.

Daarbij is het illegaal, maar dat even ter zijde.

Bijdrager
    Nikita

Je kan het proberen via de Target modus. MacBook opstarten met T ingedrukt tot je het Firewire symbool te zien krijgt, en dan op de Mac mini de OS X installatie uitvoeren. Kies dan de MacBook als doelschijf, dan krijg je dus OS X 10.5 op de MacBook.

Die melding die je krijgt, heeft er mee te maken dat de systeemschijven alleen bij het type machine horen waar ze bij geleverd werden. Soort kopieerbeveiliging, zeg maar.

Bijdrager
    SPP

Bedankt voor de tips.

Installeren via de Mac Mini is geen optie, want die is niet beschikbaar. (CD via een vriend te leen gekregen.)
    Originele cd’s voor een MacBook zijn wel verkrijgbaar. Dacht echter dat het met de huidige (voor Mini) ook zou kunnen.

En tja: wat is illegaal?!:-)

Bijdrager
    jobz
    ”SPP”

En tja: wat is illegaal?!:-)

1. Alles waar :apple: niets aan verdient. 8) :P (zoals je eigen hoofdtelefoon nasty boy!)
    2. Alles wat de kans verlaagt dat de OMT-boys naar San Francisco mogen van Bunnik. 8) :P
    3. En nog iets met de wet ofzo… :mrgreen:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

@SPP
    De DVDs die met een bepaalde Mac zijn meegeleverd laten slechts toe dat je alleen op dergelijke Mac dit systeem kan installeren. Daar moet je nu eenmaal mee leven. :wink:

Bijdrager
    bjorngra

Als Apple wilde dat het OS niet op meerder computers geïnstalleerd mag/kon worden dan hadden ze op zijn minst allang een beveiliging in hun OS zitten. Blijkbaar heeft dit geen prioriteit bij hun. Niet om het goed te praten, maar iedereen heeft wel iets illegaals op zijn Mac staan. Foei Peterpan (SPP)!!

Ik denk dat er bij onze Windowsgebruikers meer illegale software op hun computer staat.

Bijdrager
    zwiep

Zie http://support.apple.com/kb/TA24950

Je comp moet minimaal 867 Mhz zijn.

Bijdrager
    driesdk
    ”zwiep”

Zie http://support.apple.com/kb/TA24950

Je comp moet minimaal 867 Mhz zijn.

Er is nooit een Intel Core 2 Duo gemaakt van 667 Mhz, dus dat zal zijn frontside bus snelheid zijn. laptops met die snelheid waren G3 iBooks.
    Dus, vergissing van de topicstarter waarschijnlijk

Over zijn probleem, zoals eerder gezegd, je kan een bijgeleverde CD van osx enkel op de computer zetten waar hij bij geleverd is.
    Wat je wil doen is illigaal.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.