30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 653)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Fouten na forumonderhoud begin januari 2013

Er is zo te zien iets niet helemaal goed gegaan bij het laatste forumonderhoud. Wat me zo snel al opgevallen is, is dat ik m’n berichten niet meer kan bewerken; dat tekens als ⌘ in al geplaatste berichten vervangen zijn door een vraagteken (misschien hier ook, dat kan ik natuurlijk nog niet zien), dat ik bij “Recente reacties” in m’n profiel threads zie waarin ik nooit geantwoord heb (deze bijvoorbeeld), en dat ik blijkbaar tot nu toe maar 113 berichten geplaatst heb (deze niet meegeteld), wat me heel erg aan de lage kant lijkt … Er zal dan nog wel meer aan de hand zijn, denk ik zo:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En dan zie ik nu dat ik dit in het verkeerde forum gezet heb … even niet opgelet — mijn excuses aan de moderator die het moet verplaatsen:)

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan je opmerkingen kwijt middels een mailtje te sturen:

Zaterdag 12-1: groot onderhoud aan OMT

Zoals je ziet heb ik je topic verplaatst.

Bijdrager
    1984

Ik zie dat de post bij mijn profiel niet van mij is…?

Bijdrager
    Hansi2124

Stuur een mailtje, zou ik zeggen……

Bijdrager
    1984

Ik ben vast niet de enigste, vandaar dat ik het hier plaats. De titel van dit draadje is “Foutjes na laatste forumonderhoud”

Bijdrager
    Shmoo

De boosdoeners van de langere downtime zijn de lijsten ‘laatste posts’ en ‘nieuwste topics’, die te veel van de server vragen. Daarom staan ze tijdelijk uit.

Komt deze pagina wel nog terug want nu kun je helemaal nieter zien wat nieuw en als laatste geplaatst is op het forum.

Bijdrager
    Wolfii82

Natuurlijk komt die terug, ze geven toch aan dat deze tijdelijk zijn uitgeschakeld.

Bijdrager
    Shmoo

Ja maar ik begrijp het probleem niet. Waarom zouden deze ‘lijstjes’ een probleem geven voor de server ?

Het is gewoon een loopje van de laatste Posts & Topics. Daar kun je toch een max. aan toevoegen bijv. max. 5 pagina’s of max. 100 Posts & Topics.

Bijdrager
    uhuburu

Welkom terug!!

Bijdrager
    jesper211232

en dat rechts van deze pagina knoppen staan om door dit draadje te gaan, die moet toch onderaan staan?
    en is het altijd al geweest dat je tags kan plaatsen in een reactie?, nee toch.

Bijdrager
    jesper211232

Dit is toch wel knap, want ik ben nog niet eens 43!

Bijdrager
    Shmoo

@jesper,

Ja, de Tag optie heeft er altijd al in gezeten ook die ‘Meer info’ rechts naast het topic.

Aan de structuur dan wel de opties van de site-/forum is niets anders het ‘enige’ wat ze hebben gedaan is de Data (alle posts en topics) overgezet in het nieuwe systeem + de template files geüpdatet die voor de structuur dienen.

Vroeger was bbPress een solo product, dat wil zegen dat je het moest downloaden > Installeren en daarna handmatig een connectie aanmaken met de Database van WordPress mocht je WP als CMS gebruiken. bbPress is ontstaan in de tijd dat WP nog niet echt een CMS was maar meer een blogging platform dus was het ook geen noodzaak om die integratie te maken. Vele mensen gebruikte toen Joomla! of Drupal als CMS en een forum-script daar los naast. Dus werkte bbPress ook op die manier.

Later is WP een volledig CMS geworden of een platform dat voor heel erg veel doelen gebruikt kan worden dus hebben ze bij WP besloten om de verdere ontwikkeling van bbPress als solo product stopt te zetten en het forum-script opnieuw op te herbouwen in een plugin vorm. Hierdoor kan iedereen , ook mensen met minder ervaring met een paar muisklikken een forum op hun website installeren-/activeren en het forum maakt direct gebruikt van de ingebouwde WP functionaliteit – dus bijv. Social Media plugins die op je nieuwsberichten (Blog Posts) werken kunnen vaak ook geactiveerd worden op de forum topics omdat ze beide opgebouwd zijn uit dezelfde Post Type.
    Voor Spam het zelfde verhaal, plugins die Spam moeten tegenhouden op de website kunnen hierdoor ook direct het forum schoonhouden omdat ze niet alleen naar blog posts kijken maar naar alle Posts.
    Vroeger moest OMT daar twee verschillende oplossingen voor verzinnen 1 die het forum controleerde + 1 die de reacties op de nieuwsartikels controleerden.

Lang verhaal kort, het overzetten van alle Data die OMT in de loop der jaren heeft verzameld kost gewoon heel erg veel tijd. Bij dit soort Enorme websites is dat niet even een Export & Import gevalletje zoals dat bij de meeste hobby -sites wel het geval is.
    Dat kost echt uren tijd en dan heb ik het nog niet over de aantal keren dat je dit op kleine schaal al getest hebt want je wilt geen fouten maken. Zodra je een oplossing hebt voor het overzetten van die Data moet je ook nog eens de Templates files gaan overzetten van het Solo product naar het Plugin product. Deze Templates files zorgen voor de structuur van het forum en in de loop der jaren zijn bepaalde functies komen ter vervallen of geïntegreerd in andere functies waardoor het ook niet even een Copy-/Paste gevalletje is.
    Vandaar dat de Emoticons op dit moment niet actief zijn daar moeten ze waarschijnlijk handmatig een nieuwe integratie voor maken.

Kortom , heel erg veel werk onder de motorkap zonder dat je aan het uiterlijk iets kunt zien. Maar zodra ze eenmaal stabiel over zijn op bbPress 2 (Plugin vorm) dan hebben ze wel gelijk een goede basis voor de toekomst waarop verder gebouwd kan worden.

Bijdrager
    Shmoo

Haha, leuk om te zien dat de Mentions uit BuddyPress het doen. @Shmoo

Bijdrager
    Brombeer
    • interne links doen het vaker niet dan wel.
    • Als ik in een subforum op de laatste post van een draadje klik, kom ik (als ik ergens kom) op de eerste pagina van dat draadje uit.
    • En er is nog steeds geen previewfunctie.
    Bijdrager
    trabant

De tweetakt Trabant

De viertakt Trabant

Bijdrager
    Jan David Member

We zijn ermee bezig! Dit is mijn test-account waarmee ik jullie ervaring 100% kan matchen. Dit is een bewerking

Bijdrager
    1234

als ik de zoekterm gebruik kom ik telkens hier terecht:

Search engine op eigen website

(wel ironisch)

en ik probeerde Jan-David te Pm-en, toen kreeg ik alleen maar “you need to add a valid person to send this message to”.

good luck!

Moderator
    Jan David Hanrath

De ironische fout in de zoekmachine hadden we zelf ook al ontdekt. Onze ontwikkelomgeving bevatte code voor een toekomstige OMT-search engine. De oude code wordt teruggezet. PB probleem staat ook op onze lijst.

Bijdrager
    TheBigZ
    Jan op 13 januari 2013

De oude code wordt teruggezet.

Dat gaat ongeveer 4 uur duren?

Bijdrager
    1234

al mijn topic abonnementen zijn ook weg.

Bijdrager
    1984
    timmyboy op 13 januari 2013

als ik de zoekterm gebruik kom ik telkens hier terecht:

Gebruik Google dan vind je het wel ,gebruik : ” site:onemorething.nl “+ zoekterm

Bijdrager
    1984
    TheBigZ op 13 januari 2013
    Jan op 13 januari 2013

De oude code wordt teruggezet.

Dat gaat ongeveer 4 uur duren?

Moderator
    Jan David Hanrath

Morgenochtend vroeg staat ons team weer klaar om aan OMT te werken. Ik kan een hoop, maar code terugzetten laat ik graag aan de experts over:)

Bijdrager
    Hansi2124

De site laadt in ieder geval weer snel!

Bijdrager
    KarelWillem

Soms. En soms ook helemaal niet.

Maar voorlopig wordt er nog steeds hard gezweet achter de schermen?

Bijdrager
    MrHammond

Ik geloof van wel, het is me duidelijk dat langzamerhand alles steeds beter begint te werken:smile:

Inactief
    Anoniem

Zou mooi zijn als dat ook wordt bevestigd in dat andere draadje.

edit ik zie net dat dat al is gebeurd! Duim omhoog!

Moderator
    Jan David Hanrath

Andere draadje wordt zo bijgewerkt. Hoop zaken opgelost. Performance wordt nog beter

Bijdrager
    stopa

Bij mij is de OneMoreThing site enorm traag geworden. Ik gebruik Chrome.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 653)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.