4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    marcvk45

Foutieve naam in berichten

Maandag nieuwe iphone SE moeten kopen voor mijn vrouw wegens waterschade in de vorige 5s. Wij hebben op onze iphone dezelfde appleID. Nu stellen wij vast dat de berichten onder een foutieve staan. Zij stuurt bv een bericht naar X en en bovenaan staat de naam van Y. Zo staan ook al haar vorige berichten onder een verrkeerde naam. Hopelijk kan je hier aan uit.

Alvast bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Shmoo

AppleID’s zijn persoonlijk verbonden accounts die zijn niet gemaakt om met meerdere mensen te delen. Als je gegevens op dit soort accounts wilt delen met elkaar dan zal je de sharing opties daarvoor moeten gebruiken.

Kortom. Maak een account voor jezelf aan of eentje voor je vrouw en koppelen deze aan elkaar met Family Sharing.

Bijdrager
    marcvk45

Heeft altijd perfect gewerkt. Maar heeft eigenlijk niets met de fout te maken. Zij stuurt een bericht naar X bovenaan staat -nieuw imessage- en als het bericht verzonden is zou daar X moeten komen maar dan komt er bv een Y of een Z maar niet de naam van de persoon aan wie het bericht werd verzonden.

Moderator
    Night

Ah, de naam van de geadresseerde klopt niet, ongeacht de afzender. Dat staat inderdaad los van je Apple ID. Het enige wat ik me kan voorstellen, is dat de gesyncte contactpersonen-gegevens (iCloud) niet kloppen met de gegevens op de telefoon (of andersom).

Ik zou eerst je contacten eens allemaal exporteren als vcard bestand (link), dan alles wissen (alle iPhones, Macs, iCloud) en dan op 1 plek opnieuw importeren, bv. iCloud, en daar alle devices mee syncen. LET OP: Controleer wel of je daadwerkelijk alle contacten hebt, want er kunnen verschillende  bronnen zijn, zoals Apple Contacts, Gmail, Hotmail, Outlook, etc.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.