3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    CampAttack

foutenrapport iDVD 05 ??

Van een project waar ik mee bezig ben had ik een iDVD project gemaakt en daarna ook een disk Image
    werkte perfect, maar bij nader inzien wil ik er perse nog een onderdeel aan toevoegen. Ik heb dit gedaan en geprobeerd wederom een diskimage te maken. Na meer dan 2 uur kreeg ik de melding dat er zich een fout had voorgedaan tijdens het brandproces, en dat daar kennelijk een rapport van is.
    Ik zou niet weten waar ik dit rapport kan vinden en kan ook in de handleiding of op de apple site hier niets van vinden.

Ik heb voor de zekerheid nogmaals geprobeerd, zelfde fout, daarna met dezelfde bestanden een nieuw iDVD project aangemaakt, wederom zelfde fout, nogmaals opnieuw aangemaakt, weer fout.

Er ziten inmiddels wat mensen te wachten op het dvd-tje, mijn enige hoop is nog te kunnen vinden wat er in het foutenrappprtt staat.

Voor de zekerheid heb ik ook nog even geprobeerd om van het bestand wat ik als laatste had toegevoegd een dvd te maken om te zien of het aan dat bestand lag. Dit is mij wel gelukt

Bijdrager
    wenkie

Dus ligt het waarschijnlijk aan de vorige bestanden.
    Als deze allemaal nog aanwezig zijn op je harde schijf moet het normaal gezien lukken.
    De enige oplossing die ik zie is herstel volumebevoegdheden eens te draaien en nog eens te proberen.

Succes

Bijdrager
    CampAttack

Het lag inderdaad aan een ander bestand.
    Daar ik er maar niet uit kon komen ben ik een voor een de bestanden in nieuw iDVD bestanden gaan laden, en heb per gebruikt bestand een diskimage geprobeerd te maken. Na een slordige 30 diskimages die wel goed gingen kwam ik bij een klein bestandje van 620 frames waar ik dezelfde foutmelding kreeg als bij de hele dvd.
    Wij werken met diverse sorten VJ Software, waaronder Resolume, naar mijn idee nog altijd het meest uitgebreide VJ programma, wat helaas alleen op het windowsplatform draait. Met dit programma was een avi bestand aangemaakt, dat ik gerenderd had met Camtasiastudio van tech smith, en daarna naar mijn mac gekopieerd.Dit bestandje gaf dus de problemen. Ik had het wel nodig en heb het bestand op alle mogelijke manieren gerenderd. Het speelde wel af in de preview in iDVD , zo ook in quicktime, importeren in iMovie en dan exporteren werkte ook niet.
    Na ongeveer anderhalve dag diskimages aanmaken en bestandjes renderen ben ik nog uren bezig geweest om het filmpje frame voor frame als picture bestand vanuit quicktime te exporteren.
    Na het aanmaken van 620 verschillende afbeeldingen heb ik deze geimporteerd in iPhoto, van daaruit weer geexporteerd naar quicktime en versneld in iMovie. Het zal niet de ideale manier zijn, maar geen enkele andere manier lukte me, ben er in totaal meerdan 15 uur aan bezig geweest, maar ik heb mijn deadline gehaald. Het kleine bestandje is nu 3.4 GB maar het is me gelukt :D :D :D :D :D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.