6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ingmar

Fouten op webpagina in IE

Hallo,

Hierbij mijn allereerste post op dit erg interessante forum. Heb zelf nog geen Mac (hopelijk zéér binnenkort, wordt gek van Windows), maar ik ben voor mijn zwager op zijn Macbook met Rapidweaver een simpele site aan het bouwen voor zijn bedrijf. Alles loopt prima (Safari/Firefox), alleen in IE krijg ik wat fouten te zien:

– In een IE versie ouder dan 7, wordt er onder de banner steeds een extra groene balk geplaatst. Ik heb geen idee hoe dit komt en hoe ik dit weg krijg.
    – In IE 7 staat de Google Map, die ik op de pagina ‘contact’ gebruik, helemaal onderaan i.p.v. vlak onder de titel ‘Locatie’. Ook dit is een raadsel voor mij.

Als iemand me met deze problemen zou kunnen helpen, graag! :wink:
    Hier de Website
    Ingmar

Bijdrager
    Ingmar

Niemand die enig idee heeft hoe deze problemen zouden zijn veroorzaakt?

Bijdrager
    hansenonline

ik heb geen zin om alle code uit te pluizen, maar ik neem aan dat dit door het box model gebeurd. ie heeft meer ruimte nodig dan dat jij het geeft en hierdoor wordt het groene blok door het achtergrond plaatje naar beneden gedrukt.

Bijdrager
    Ingmar

Oke, ik zal eens kijken of ik het logo kan verkleinen.

Bijdrager
    tinus_omt

Microsoft heeft de Internet Explorer Developer Toolbar waarmee je vaak beter kunt zien wat er nu weer stuk is aan Internet Explorer.

Werkt met 6 en 7!

Bijdrager
    Sbojevets

Zoek maar eens in Google op IE6 en IE5 en dan in combinatie met “error” of “problem”

Als webdesigner wordt je er gek van. Pas vanaf IE7 werkt alles naar behoren. Echt te belachelijk voor woorden. Als je in browsershots.org je website checkt is hij in zelfs de meest exotische browser goed, maar niet in IE4, IE5 en IE6.

Ben hier zelf enorm mee aan het stoeien. Alle websites die ik maak voor bedrijven hebben de minimale eis van IE6. Gelukkig is IE5.5 toch wel aan het uitsterven nu. Ik ben dan ook meer van ontwerp dan van de code en dan is het erg lastig om dat goed te krijgen. Ik zoek een topic waarin een oplossing staat, maar tot nu toe geen resultaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.