6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    lempa

foutcode

Als ik bestanden (meestal .ts bestanden) overzet van een externe hd naar mijn mac (2TB, 24GB) ontvang ik onderstaande foutcode, wat eerst niet zo was,
    “De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan (foutcode -8084)”
    Weet iemand wat de oorzaak daarvan is en hoe ik die klan oplossen.

Bijdrager
    koen

Waarschijnlijk is een of meer van je documenten beschadigd.

Moderator
    Night

Probeer de te kopiëren bestanden eens stuk voor stuk te kopiëren. Waarschijnlijk komt het bestand waarop de foutmelding gegeven wordt dan naar voren. In dat geval is er hoogstwaarschijnlijk een bestand corrupt. Mocht de foutcode zich echter bij élk bestand voordoen, controleer dan eerst de target-disk met b.v. DiskWarrior op schijfcorruptie. Indien nodig ook de source-disk.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    lempa

Beste Night, bedankt voor je advies en sorry voor mijn late reactie.
    De foutcode doet zich bij alle bestanden voor, maar als je een paar keren door blijft proberen wil het wel lukken.
    Ik heb gedaan wat jij voorstelde, maar dat heeft niet geholpen, jammer.

Moderator
    Night

Heb je met DiskWarrior zowel de externe als je interne* disk voorzien van een nieuwe directory index? In dat geval zou ik toch eens gaan kijken met de AHT wat er aan de hand is. Want echt normaal is het niet.

Als de externe disk een USB disk is, probeer dan ook eens een andere USB poort of andere kabel.

*) In dit geval dien je op te starten vanaf een andere disk. Zie hiervoor de help-instructies van DiskWarrior.

Bijdrager
    lempa

Beste Night, het is en blijft een raar fenomeen, vooral omdat ik al jaren dezelfde methode toepas, dezelfde soort bestanden overzet (slepen of kopiëren) naar de harddisk of andere externe disk (Mac OS Uitgebreid). De files die ik wil overzetten komen van een Humax mediabox.
    Om die ts. bestanden te kunnen lezen is de externe hd geformatteerd volgens het extended filesystem. Daardoor kan ik die schijf niet bewerken met DiskWarrior (the file system is unsupported). De ontvangende schijf is wel opnieuw “ge-ribuild, index 10”
    De Apple Hardware Test geeft aan dat er geen problemen zijn geconstateerd.

Als ik nu een bestand overzet en de foutcode vermeld wordt, doe ik het nog een keer en zo nodig nogeens, dan wil het wel lukken, maar dit neemt teveel tijd in beslag.

Nogmaals bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.