6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    flowolf

Foutcode -50

Ik wil een map weggooien en krijg deze melding:

“De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan (foutcode -50).”

Ik heb net een nieuwe SSD laten inbouwen en er staat een schone versie van Mojave op m’n iMac- het begint alweer lekker…!

Weetiemand hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    GoeieDag

Voor foutcodes is de zoekmachine je vriend; je komt dan o.a. hier: https://ugetfix.com/ask/how-to-fix-error-code-50-on-mac/

Ik ben wel benieuwd naar een EtreCheck rapport. En met ‘schoon’ bedoel je dan dat er geen backup data is terug gezet?

Bijdrager
    flowolf

Dank! Het loste zich (voorlopig) op met een reboot. Maar even later was het weer raak- ga het lijstje problemsolvers maar afwerken…

Geen backup teruggezet inderdaad. Entrecheck rapport..?

Bijdrager
    koen

Etrecheck.com

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik denk niet dat Etrecheck iets oplevert als de SSD zelf verder goed is. Dat is een moment opname die niets laat zien als de fout niet optreed. Je kunt beter het syslog bekijken via het console programma (in de map hulpprogramma’s). Je gaat dan naar het tijdstip rond het optreden van de foutmelding en misschien staat daar dan de oorzaak.

Werkt de SSD verder naar behoren? Je hebt het over een map “weggooien” maar gaat het dan wel goed als je iets verplaatst van de SSD naar een andere locatie? Want bij verplaatsen wordt uiteindelijk het origineel ook weggegooid.

Bijdrager
    flowolf

Dank voor jullie reacties. Het lijkt erop dat het probleem zichzelf verholpen heeft. Het had misschien te maken met een externe schijf die wachtwoord beveiligd was (ja, ik wist het ww ;-). Sinds die losgekoppeld is, doet het probleem zich niet meer voor.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.