10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcel N

Foutcode -43 bij bestand kopiëren – Na update OS X Mavericks

Goedemorgen allen tezaam,

ik heb zojuist de update naar OS X Mavericks gedaan en nu zit ik met een probleem…

Ik kan niet meer kopiëren naar de windows computer waar ik werkbestanden heen schrijf (plaatbelichter in een drukkerij)

Ik krijg als ik wil kopiëren de volgende melding:
    ————————————————————————————————————
    De bewerking kan niet worden voltooid, omdat een of meer vereiste onderdelen niet kunnen worden gevonden.
    (Foutcode -43)
    ————————————————————————————————————

Curieus toch??

Graag jullie reacties!

Dank en groet,
    Marcel

Bijdrager
    SunKeeper

Welke OS X-versie draaide je hiervoor?
    Hoe maak je verbinding met de Windows-computer?

Heb je wel de goede rechten om data weg te schrijven? Je kunt er nog data vanaf halen? (lezen)

Bijdrager
    Marcel N

Hiervoor draaide ik Snow-Leopard..

Ik maak verbinding met de computer met ’t CMD-K verhaal. Die schijf mount dan op m’n mac (is een gedeelde schijf).

De toegangsbevoegdheden staan allemaal op “Lezen en schrijven”

Bijdrager
    SunKeeper

De reden van de melding heeft te maken met een nieuwe SMB-standaard (protocol wat gebruikt wordt om Windows-shares mee te benaderen) die is ingevoerd sinds OS X 10.7 Lion.
    Jij bent nu dus ook gewisseld (OS X 10.6 Snow Leopard naar 10.9 Mavericks).

Als het puur en alleen gaat om bestanden heen en weer slepen, kun je hiervoor als alternatief ook MuCommander gebruiken. Die gaat op een iets andere manier om met SMB zodat het meer op de Snow Leopard-manier werkt.

http://www.mucommander.com

Wellicht kun je die even proberen. Let erop bij installatie wanneer de melding verschijnt: ”Dit programma is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet worden geopend” dat je dan rechtsklikt en kiest voor de optie ”Open” en daarna ”Open”. De open-vragen zijn maar eenmalig.
    Dit heeft te maken met GateKeeper, een nieuw soort ingebouwd beveiligingssysteem in OS X.

Bijdrager
    Marcel N

Tot nu toe download ie alleen beschadigde bestanden van mucommander.. ik zal ’t later nog ’s proberen.

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Bijdrager
    SunKeeper

Oh excuus. Ik heb dit probleem ook gehad en opgelost.
    MuCommander is in dit geval een uitzondering, de ontwikkelaar heeft er namelijk per ongeluk een foutief certificaat aan toegevoegd. Er wordt aan een oplossing gewerkt.

Ga voor nu naar Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Algemeen > Sta programma’s toe die gedownload zijn bij: > Elke willekeurige bron

Open nu MuCommander een keer, en klik op Open.

Daarna de instelling in Systeemvoorkeuren weer terugzetten. Dat vergroot de beveiliging van je Mac. MuCommander blijft vanaf dan werken.

Bijdrager
    Marcel N

Ah kijk aan! Werkt nu goed en kopiëren lukt ook! Super bedankt voor je oplossing!

Wordt wel even wennen zo;) maar dat zal wel goed komen!

Is er geen manier overigens om gewoon weer te slepen (dus volgens de oude SMB-standaard)??

Nogmaals dank!

Bijdrager
    SunKeeper

Slepen gaat ook in MuCommander. Maar dat bedoelde je misschien niet.

Nee, je kan niet veel wijzigen aan de nieuwe standaarden die Apple doorvoert. Ze zitten bovenop de beveiliging, vandaar ook de GateKeeper-beveiliging.

Ik vrees dat dit de enige oplossing is. Even wennen, maar voor heen en weer zetten van data zijn die twee vaste kolommen nog niet zo verkeerd. Genoeg mensen die dat ook in de Finder hadden willen hebben. (en nog steeds willen, i.p.v. de tabbladen)

Bijdrager
    Marcel N

Nee inderdaad, met slepen bedoelde ik naar het geopende venster in Finder van de gedeelde Windows schijf. Was ook niet erg duidelijk omschreven inderdaad.. sorry:)

Is inderdaad even wennen, maar MuCommander is inderdaad prima overzichtelijk. Gaat goed komen!

Nogmaals dank!

Bijdrager
    dabassronald

Hallo allemaal,

Misschien iets wat laat, maar ik heb Macfuse geinstalleerd, en dan werkt het allemaal prima

http://www.macupdate.com/app/mac/23729/macfuse

Gr Ronald

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.