10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Onno Groesz

Foutcode -42 bij kopiëren

Ik wil bestanden kopiëren van een extrerne harde schijf naar mijn interne harde schijf maar bij sommige mappen en bestanden lukt dat niet en krijg ik deze foutmelding:

Als ik vervolgens het bestand (in dit geval een QuarkXpress bestand) open in het programma dan kan dat zonder problemen.

Hoe verhelp ik dit?

systeem: 10.4.8
    externe schijf: La Cie 120 GB, HFS+

Bijdrager
    TonE

-42 = teveel open bestanden.
    Goede kans dat het weg is na een keer herstarten.

Anoniem

Error code: -42
    too many files open

Keer herstarten doet vaak de trick.

Bijdrager
    Onno Groesz

Ook meteen na een herstart krijg ik deze fout. Ik heb al 7 keer herstart < : (

Bijdrager
    TonE

Controleer de fysieke aansluiting van de schijf en laat daarna schijfbeheer er ’s op los. Succes.

Bijdrager
    Onno Groesz

De schijf heb ik opnieuw aangesloten en schijfbeheer kan geen fouten vinden op zowel de bron als de doel schijf. Nog steeds de zelfde fout.

Bijdrager
    TonE

Voor de zekerheid: staan de schijfbevoegdheden goed van de directory op de doelschijf waarnaar je wilt kopieren?

Anoniem

Opstarten met de dvd “Apple Hardware Test” en de “Extended Test” je externe schijf laten onderzoeken. Duurt even, maar geeft het meest nauwkeurige resultaat.

Bijdrager
    mr.greenish

Wat het ook kan zijn is dat je externe schrijf pc geformatteerd is. Als dit zo is dan kan er niet meer dan ik geloof 1 gig in keer overgebracht worden. Misschien is dit het probleem?

:mrgreen:

Filip

Anoniem

Staat in de beginpost: HFS+.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.