7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Joostjee

Foutcode 36: opslaan op externe HD (server) kan niet

Hi,

Op de zaak maken wij gebruik van Apple Server die draait op een Mac Mini. Echter, sinds een aantal dagen krijg ik foutmeldingen als ik een (pages/word) document wil opslaan op de server. In sommige gevallen geeft die foutcode 36 aan, in andere gevallen staat er: het bestand… kan niet worden bewaard. Een nieuw document in de desbetreffende map zetten gaat probleemloos, echter zodra ik dit document bewerkt heb en weer wil opslaan geeft hij deze foutmelding. Al onze Macbooks en de Mac Mini draaien op de laatste update van Yosemite.

Ik heb op internet gelezen dat je dit probleem oplost zodra je de externe HD direct op je Mac aansluit. Echter, in ons geval is dat dus niet mogelijk. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Groet,

Joost

Bijdrager
    piebas

Het “klinkt”alsof de externe schijf het probleem veroorzaakt.
    Kun je als test een bestand bewaren op de server op een andere schijf als de externe-schijf?
    Dan zou je dat moeten proberen direct nadat je de foutmelding hebt gehad.
    Indien mogelijk kun je ook een proberen een willekeurig bestand te bewaren op de externe-schijf direct vanaf de server als je de foutmelding krijgt.
    Dan kan best een tekstbestand o.i.d. zijn het hoeft geen werkbestand te zijn maar puur om te testen of bewaren op die locatie po dat moment wèl lukt.

Bijdrager
    Joostjee

Wellicht dat hier wat onduidelijkheid over bestaat. Wij gebruiken de server (mac mini) ook als harde schijf. Daar staan dus alle documenten op!

Bijdrager
    piebas

Dat snap ik.
    Met deze acties probeer ik duidelijkheid te krijgen of het probleem alleen optreed als je iets bewaard op de externe-schijf of alleen vanaf het netwerk.

Bijdrager
    Muziekfan

Error -36 betekent ‘onverwacht bestandseinde’ ofwel: je Pages document is corrupt.
    Een oude truc is om de gehele inhoud te selecteren, kopiëren en plakken in een leeg document.
    Voor de zekerheid opslaan onder een nieuwe naam.
    N.B. vrijwel zeker heeft dit niets te maken met hiervoor gesuggereerde zaken als problemen met harde schijven.
    Waarschijnlijk gewoon een kwestie van een omgevallen bitje.

Bijdrager
    Joostjee

Dank voor alle reacties. Ik ben er nog steeds niet uit en krijg nog met enige regelmaat deze melding. Zojuist kreeg ik de volgende melding toen ik een document van mijn bureaublad in de server kopieerde:

Nu snap ik er helemaal niets meer van. Betekent dat dit bestand dus ‘corrupt’ is? Kan het zijn dat wij in onze organisatie werken met een eigen lettertype?

Bijdrager
    Joostjee

Bijna een jaar verder, het probleem hebben wij nog steeds. Iemand al een oplossing?:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.