13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jacobusv

foutcode-10657

al eerder verdween de inhoud van mijn adresboek, maar ik vond deze weer terug met time machine; echter het nieuwe jaar verraste mij wederom met een verdwenen inhoud en de foutcode-10657 en nu lukt het niet; weet iemand een oplossing voor dit zeer vervelende fenomeen?

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien kan je beter even de voorgeschiedenis vertellen. Enig idee wat er is gebeurd voorafgaand aan het verdwijnen van het adresboek? Een toetscombinatie of wat dan ook?

Bijdrager
    jacobusv

niet dat ik mij kan herinneren; vanmorgen gestart en bij het opzoeken van een adres komt het bericht “Er is geen kaart geselecteerd” en het geheel oogt blanco; het is mij eerder overkomen, maar toen bood Time Machine een eerdere versie als vervanger, maar ook dat werkt nu niet; vreemd!

Bijdrager
    Hansi2124

De app Adresboek heb je nog wel dus.
    Heb je dit in je thuisbibliotheek staan: Application Support / AddressBook met hierin een achttal bestandjes en 2 mapjes?

Bijdrager
    jacobusv

ja, 2 mapjes getiteld “images” en “Metadata” en inderdaad 8 bestanden te beginnen met ABPerson.index etc.

Bijdrager
    Oppie

Jouw probleem nu is absoluut gerelateerd aan je vorige probleem, dus je zult ons meer moeten vertellen.
    Het lijkt er op dat je de Adresboek-bestanden van de TM kopie zelf gebruikt, ipv dat je ze hebt teruggezet op je eigen HD.

Bijdrager
    jacobusv

dat snap ik niet, adresboek vanaf HD geeft leeg bestand, adresboek vanaf TM geeft foutcode-10657, is dus niet toegankelijk; het wonderlijke is dat de omvang niet overal hetzelfde is, op HD 55,4 MB, meeste copieen ook, behalve dat er ook een met 10MB is, daar staat dus blijkbaar weinig; laatste adressenbestand bevat meer dan 1000 adressen.

Bijdrager
    Hansi2124

Die map AddressBook waar ik het in mijn posting over heb, is bij mij 5,1MB groot. Ik denk dat jij dus die van 10MB moet hebben.
    Je kan dat bestand AddressBook wat op TM staat, niet slepen naar waar hij op je interne hd moet staan in die thuisbibliotheek?
    En anders misschien proberen:
    In het adresboek zelf Archief / Importeer
    Dan je TM kiezen en daar je adressen vanuit importeren?

(ik heb zelf geen TM, dus kan het niet reproduceren…)

Bijdrager
    jacobusv

nee, slepen is er niet bij, maar het wonderlijke is dat alle back-ups op TM niet geopend kunnen worden zowel 10MB als 55,4 MB met de bekende foutcode; ik probeer nog even archief en laat het dan even rusten tot morgen.

Bijdrager
    Oppie

Je moet Adresboek als actief programma hebben, en dan start je TM. Dan zul je terug kunnen gaan in de tijd.
    Verder begrijp ik weinig van je workflow, maar duidelijk is wel dat je gewoon iets verkeerd doet, gezien de foutcode. Google maar eens met deze ‘error code’.

Bijdrager
    iMad

Kijk even via de finder in de map programma’s en klik dan op Adresboek, klik op info en kijk even of de user (jij dus) er ook bij staat, zo niet dan even toevoegen en opnieuw vanuit je adresboek de timecapsule benaderen en terugzetten.

Meestal is het nadat je het terug gezet hebt ook goed om je Schijfbevoegdheden te herstellen.

Moderator
    Night

Verder kan je ook nóg drastischer te werk gaan: het complete programma én alle voorkeuren ervan verwijderen en vervolgens eerst vanaf je installer DVD te installeren. Daarna niet rücksichtlos alle bestanden van je time machine terugzetten, maar deze bv. op je bureaublad zetten en – zoals eerder gezegd – importeren. Zo voorkom je dat voorkeuren opnieuw corrupt raken.

Bijdrager
    jacobusv

ondanks alle goede raad waarvoor dank blijft het adresboek aangeven “Er is geen kaart geselecteerd”; de verschillende suggesties die ik ook zelf eerder probeerde, geven geen soelaas; nog vreemder is dat er ook bij het opnieuw invoeren dingen niet goed werken, dus de meest radicale aanpak, volledig wissen en opnieuw installeren is misschien de beste oplossing; gelukkig bleek ik nog een pdf-copie te hebben gemaakt van het adresbestand, groot 72 bladzijden, en als klap op de vuurpijl ontdekte ik dat Entourage van de concurrent dat ik nooit gebruik, mijn adresboek met 1180 items bevat; alleen importeren in het oude adresboek lukt met geen van beiden; en tenslotte blijft mij intrigeren waarom het adresboek plotseling alle data kwijt zou kunnen zijn en niet wil herstellen met TM, ergens moet er dus iets fout zitten.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.