24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    iMirk

Fout in OMT?

Bij mij werkt OMT niet geweldig meer:

Bijdrager
    Chorro

Geen adblocker die ADHD heeft?

Bijdrager
    SunKeeper

Welke versie van OS X?

Welke browser?

Welke versie daarvan?

Een beetje meer info kan wel zeg.:slant:

Bijdrager
    iMirk

Thanks Chorro het was een adblocker denk ik. Het werkt iig weer na het verwijderen.
    Ik zit op firefox 3.6 Mac OS X 10.6.6

Bijdrager
    SunKeeper

En je weet dat er een 10.6.7-update beschikbaar is?:smile:

Bijdrager
    Chorro

You’re welcome :sarcastic:

Bijdrager
    MouseMighty
    SunKeeper op 07 april 2011

En je weet dat er een 10.6.7-update beschikbaar is?:smile:

En je weet dat die upgrade je OpenType fonts vern**kt?:evil:

Bijdrager
    SunKeeper

Ah klopt. Maar ik zeg niet hij MOET updaten, gewoon even een reminder.:smile:

Bijdrager
    hansiedejong

En je weet dat Firefox 4 er is?

Bijdrager
    nebilem

Heb ik vandaag ook gehad op omt met safari. Raar daarna niet meer gehad.

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    hansiedejong op 07 april 2011

En je weet dat Firefox 4 er is?

Zeker geen FF 4.0 gebruiken, veel te veel bugs.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Klopt. Heb FF 4 even uitgetest.
    Er zit een gigantisch “memory leak” in. Het geheugen gebruik gaat van ±350MB naar ±5500MB (van 4% naar 68% van mijn totale RAM) waardoor de gehele Mac last krijgt van vertragingen door hoge ‘swap file’ activiteiten.

Verder reageert FF niet meer als een lange webpage (b.v.b. bij het weergeven van een zoekresultaat met veel treffers) nog niet geheel is ingeladen. Klikken in de menubalk b.v.b. is vertraagd met ± 10 sec. Dit was geen probleem in FF 3.x

Dus ik zit weer op FF 3.6. FF 4 is veel te kort in beta geweest.

Bijdrager
    Chorro

Jongens, download Chrome en klaar ben je van het gezeik. Geen enkele klacht over en is ontzettend snel.

Bijdrager
    Pieterr

Hier geen enkel probleem met Firefox 4. Dat van dat leak zal wel meevallen.

Bijdrager
    Oldekamp

Hier geen enkel probleem met Safari. Wat is dat toch met al die alternatieve browsers, Safari is mijns inziens perfect?

Bijdrager
    Chorro

Safari is tamelijk langzaam en schijnt wat beveiligingslekken te hebben. Van dat laatste heb ik ook geen last, maar vind Safari wel te traag.

Bijdrager
    Willem92

Dus ik zit weer op FF 3.6. FF 4 is veel te kort in beta geweest.

Hmm, 12 beta’s en tientallen alpha-versies in het afgelopen jaar. Lijkt me genoeg om van FF4 een degelijke browser te maken;)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Al zijn het 1200 beta’s geweest, als een programma:

1) uiteindelijk 68% i.p.v. 4% van je totale RAM gebruikt zodat de gehele computer vertraagt,
    2) Vast loopt bij ‘lange’ webpage’s,
    3) Sommige menu’s zo traag worden “gerenderd” dat je het met je ogen kunt volgen (op een GHz Mac!!),

dan is zo’n programma niet goed getest.

Ga maar eens met FF4 naar de site “scrapetorrent.com”. (Een torrent zoeksite)
    En zoek maar eens naar iets dat ongetwijfeld veel treffers oplevert (zoals de film “2012” of “avatar”).
    Dan was het bij FF 3.x zo dat slechts de scrolbar niet reageerde, maar kon je wel al het andere doen (naar andere tab, naar een menu etc.). Bij FF 4 echter loopt hier het gehele programma vast of reageert alles verscheidenen seconden te laat. Ook bij de site Cooliris.com loopt het niet meer soepel.

Inmiddels kun je steeds meer verhalen vinden op internet over deze FF4 problemen. Weliswaar gaat het dan vooral over Windows, maar dat is niet zo vreemd natuurlijk want de buggy (intel) code zal op dit punt gewoon het zelfde zijn.

Bijdrager
    Pieterr

@hendrik: Noem mij één programma en ik vind op Internet mensen met problemen ermee. Kortom, dat argument (“zoek maar op Internet!”) snijdt voor mij weinig hout.

Hier draait FF4 prima op een 2GB MBP uit 2006.

Bijdrager
    iMirk

Ik had nog ff geen zin om up-te-daten naar 10.6.7 en Firefox 4.0 bèta heel lang gedraaid maar ik vond het toch nog iets te traag. Ik gebruik overigens Firefox, Safari, Chrome en Stainless (standaard browser op dit moment)

Bijdrager
    SunKeeper

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het echt van het soort Mac afhangt, zoals ik hier ook al schreef.

Bij de 1 draait het op een oudere (sorry!):smile: MacBook Pro wel goed, terwijl het bij de ander op een quadcore 2010 iMac niet vooruit te branden is. Vandaar dat ik het denk.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Pieterr op 08 april 2011

@hendrik: Noem mij één programma en ik vind op Internet mensen met problemen ermee. Kortom, dat argument (“zoek maar op Internet!”) snijdt voor mij weinig hout.
    Hier draait FF4 prima op een 2GB MBP uit 2006.

Jou reactie snijdt nog minder hout:

Noem mij één programma en ik vind op Internet mensen met problemen ermee

Dan kun je net zo goed zeggen: “Noem mij één Mac forum, en er staan mensen met problemen op”. Met zo’n houding is OMT dus ook één grote leugen…

Dat iets bij jou goed gaat wil nog niet zeggen dat dat gelijk voor iedereen geldt. http://support.mozilla.com/nl/questions/803094
    Zeker niet mijn suggestie gedaan over de site scrapetorrent.com he, om te kijken wat er gebeurt?

Bijdrager
    Pieterr
    hendrik op 08 april 2011

Dat iets bij jou [s]goed[/s] fout gaat wil nog niet zeggen dat dat gelijk voor iedereen geldt.

Precies. Je snapt mijn punt. Daarom is hier luidkeels roepen dat FF4 zuigt niet zo handig. YMMV.:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoezo niet? Heb je aandelen bij Mozilla?:wink:
    Een programma dat met zijn ‘major’ versie nummer al op 4 zit en al jaren in ontwikkeling is zou dergelijke problemen helemaal niet mogen hebben! Vandaar mijn ongenoegen als 4 slechter draait dan 3. Stel dat zoiets straks het geval blijkt te zijn met ‘Lion’, moet je dan je mond houden?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.