10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Jord

Fout in contract t-mobile

Gisteren eindigde mijn contract bij T-Mobile. 4 maanden geleden heb ik al verlengd. Onbeperkt bellen, onbeperkt Sms, visual voicemail, 10GB data en een 5s voor “niks”. Dit voor €57 per maand. Prima deal, leek me. Krijg ik vandaag een mailtje van T-Mobile. “Sorry, foutje gemaakt. Die 10GB die we je aanboden hadden we voor de verkeerde prijs aangeboden. Wil je even inloggen en aanklikken of je meer wil betalen voor die 10GB of dat je maar 5GB gaat krijgen.”
    Kan dat zomaar nadat ik 4 maanden geleden al van hun die bevestiging gemaild heb gekregen?

Uiteraard gebeld met de klantenservice. Daar zeggen ze alleen dat wanneer ik niet zelf bevestig ze gewoon dat hogere bedrag in rekening brengen.

Bijdrager
    Qapla

Ik denk dat ze dat inderdaad zomaar kunnen hoe belachelijk het ook is…

Anoniem

Doe jezelf een plezier. Maak gewoon een keus en ga er voor de rest niet over in discussie. Het leven is te kort voor dit soort energiezuigend geouwehoer.

Bijdrager
    jf

Nee, dit mogen ze niet zomaar doen. Nog een keer bellen dat je het er niet mee eens bent, proberen ze je weer af te wimpelen, dan vertel je op rustige toon dat je toch even met je rechtsbijstand gaat bellen. Meestal is dat wel genoeg.

Mochten ze niet onder de indruk zijn, dan kun je er meer werk van maken, maar besef dat zelfs je rechtsbijstandsverzekering (zou je die al hebben) waarschijnlijk kiest voor gewoon betalen, het verschil over de looptijd van het contract is waarschijnlijk net genoeg om een advocaat er een uurtje aan te laten besteden. Kortom: ook eens met THX-1138 dat dit niet de zaken zijn waar je veel energie in moet steken. Ook al wint “big corporate” op die manier weer eens van de consument die alle rechten van de wereld heeft, maar nauwelijks in staat is die ook daadwerkelijk af te dwingen.

Bijdrager
    Nora Nora

Niet meer bellen, vanaf nu alles via de mail. Schrijf ze dat je naar aanleiding van hun schrijven en eventueel telefonisch gesprek met vermelding van datum en tijd, mocht je dit al hebben gehad, advies gaat inwinnen en dat je binnen twee weken met een reactie komt op hun eenzijdige contractverandering. Doch geef duidelijk aan dat het niet eens bent met hun eenzijdige besluit. Loop vervolgens even bij de rechtswinkel langs, laat ze een advies uitbrengen volgens de wet waarin ze de verschillende artikelen noemen, stuur dit in een mail naar t-mobile. Kleine moeite, laat je emotioneel niet te veel erdoor raken en weet waarvoor je het doet, voor de lol en voor 5GB data. Met een beetje geluk lukt het, en anders laat je de boel gewoon ontbinden en ga je ergens anders je contract afsluiten, of je neemt je verlies en betaald meer of neemt minder GB aan data.

Het loont namelijk wel, en dan niet alleen financieel, maar ook emotioneel. Je voelt je duidelijk onheus bejegend door hun actie, en daar mag je actief uiting aan geven, dat hoef je niet te slikken. En over dat het een groot bedrijf is, ook daar werken mensen, en laat ze maar merken dat hun klanten/gebruikers ook mensen zijn. Het uithollen van de contacten is pijnlijk vandaag de dag.

Bijdrager
    Jord

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie, Nora Nora. Ik ga hier mee aan de slag. Het gaat toch om bijna €200 en je voelt je daar gewoon niet lekker bij. Alle andere mensen ook bedankt voor de feedback. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Anoniem

Van Tweakers.net:

“Update, 19.30: De woordvoerster van de Autoriteit Consumente en Markt, Saskia Bierling, bevestigt het verhaal van Engelfriet. De ACM kan niet inhoudelijk op de zaak in gaan, maar zegt dat in het algemeen het principe ‘aanbod = aanbod’ geldt, tenzij van een duidelijke vergissing sprake is. “Bijvoorbeeld een tv die altijd meer dan duizend euro kost en die ineens voor tien euro in de advertentie staat. Dan kun je op je klompen aanvoelen dat het niet klopt”, verklaart Bierling, “In deze casus is dat minder klip en klaar. Uiteindelijk zal de rechter daarover moeten oordelen.”

De consument hoeft volgens haar niet akkoord te gaan met de intrekking van het aanbod en het geboden alternatief: “Als er sprake is van een nieuwe, andere of gewijzigde overeenkomst is deze pas van kracht als de consument ermee heeft ingestemd. Zo lang de consument dit niet heeft gedaan geldt nog de ‘oude’ overeenkomst. De consument mag niet onder druk worden gezet om met de gewijzigde overeenkomst in te stemmen.” Volgens de ACM kan de consument om zijn gelijk te halen naar de geschillencommissie telecom stappen.” (Link)

Bijdrager
    ralphja

Beste Jord,

Dit is blijkbaar een fout van T-Mobile, zie ook dit nieuwsbericht op Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/96302/t-mobile-verhoogt-prijs-voor-sommige-klanten-met-10gb-bundels-na-eigen-fout.html

Bijdrager
    valentijn12

Als je het recht hebt om op te zeggen, hou je er een gratis iphone aan over! Goedkope sim only erbij en klaar

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.