18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    malebolgia

Fout bij verkleinen naar avi

Als ik men dvd’s met Handbrake wil verkleinen naar .avi formaat dan heb ik altijd een paar keer dat het beeld er een paar seconden blokkerig gaat uitzien (zo dus)

Waaraan kan dit te wijten zijn? Ligt dit aan Handbrake? Ik heb al geprobeerd om ffmpegX te gebruiken, maar daar zijn zoveel opties aan dat ik men weg er echt niet in terug vind. Dat vond ik trouwens het beste aspect van Handbrake, zijn gebruiksgemak..

Trouwens, wie kan raden welke serie dit is?:lol:;)

Greets

Bijdrager
    benj1989

was je op je computer toen handbrake aan het converteren was?

Bijdrager
    malebolgia

Euhm.. Soms wel, maar ik heb hem ook 1 keer ’s nachts, terwijl ik aan het slapen was, laten verkleinen en toen had ik het ook.

Moderator
    unSOUND

Te weinig keyframes…

Bijdrager
    malebolgia

En dat betekent?
    Sorry, ben een noob. :wink:

Moderator
    unSOUND

Een Keyframe is een volledig beeld. Eens in de zoveel beeldjes wordt een keyframe aangemaakt, de daaropvolgende frames bevatten niet het hele beeld, maar alleen de wijzigingen vergeleken met het beeldje ervoor. Gaat er iets niet goed, wordt dat pas weer rechtgezet op het moment dat er een keyframe voorbij komt, en je weer met een goed beeld verder gaat. Ik persoonlijk gebuik 1 keyframe per seconde, maar sommige programma’s gebruiken er maar 1 per 10 seconden. Wat dus kan betekenen dat een fout pas na een paar seconden wordt verbeterd, omdat er dan pas een keyframe voorbij komt.

Handbrake bepaald zelf automatisch hoeveel keyframes er gemaakt worden… Drukke momenten bevatten er vaak meer, en rustige momenten minder. Soms dus zo weinig dat je dit soort problemen krijgt. Daarom gebruik ik dus ffmpegX, daar kun je zelf bepalen hoeveel keyframes je wilt…

Bijdrager
    malebolgia

Ik zal me dan maar bezighouden met in ffmpegX te prullen. Ik zal het ooit wel eens leren zeker?

Moderator
    unSOUND

Tuurlijk, als je het echt wilt.

ffmpegX is een programma dat je maar op 1 manier kunt leren: Vallen en opstaan. Maar het loont echt de moeite. Veel mensen die het een k.u.t. programma noemen zijn mensen die het na 2 of 3 pogingen opgeven… en dat is jammer.

Bijdrager
    malebolgia

Hmm, ik heb dus het volgende probleem: Als ik men VIDEO_TS Folder naar ffmpegX sleep, dan geeft hij bij video ‘no video’ en bij audio ‘no audio’. Ik krijg dan als ik wil encoden de foutmelding= ‘cannot execute binary file’.

Wat doe ik toch verkeerd? :x

Moderator
    unSOUND

Sleep je dan die map rechtstreeks vanaf de DVD naar ffmpegX ? ffmpegX kan ( beter gezegd: mag ) namelijk alleen met geripte mappen werken… de DVD moet je dus wel eerst naar je HD rippen met bijvoorbeeld Mac the Ripper.

Bijdrager
    malebolgia

Ok, heb ffmpegX geherinstalleerd en nu herkent hij het wel, maar nu hangt hij altijd als ik op encode druk.. :oops:

EDIT: en ik had men dvd al wel naar men HD geript.

Moderator
    unSOUND

Het kan verschillen per gebruikte codering…

Je hebt de How-To’s op de site van ffmpegX al doorgelezen ?

Bijdrager
    malebolgia

ja, anders was ik nooit zo ver geraakt :wink:
    Preview wilt hij ook niet doen.. Ik zal eens wat verschillende coderingen proberen en zien wat het resultaat is.

EDIT: Nope, geen reactie, welke encoding ik ook gebruik.

Moderator
    unSOUND

En als je een enkele .vob probeert te encoden ?

Edit: en heb je bij het rippen wel enkel de film geript, en niet de hele DVD ?

Bijdrager
    malebolgia

Het zijn eigenlijk 2 afleveringen op 1 DVD.. :? Ik zal ze eens proberen appart te rippen met mactheripper.
    Bah, ik voel me zo dom momenteel! :o :evil:

EDIT: Ik denk dat ik toch iets verkeerd doe met het rippen.. Hoewel ik nu maar 1 .vob file als resultaat heb bij het rippen, werkt het nog altijd niet.

De geripte aflevering afspelen met mplayer lukt wel.

Bijdrager
    malebolgia

Ik heb net gemerkt dat de folder /Bibliotheek/Application Support/ffmpegX niet bestaat. En die zou er normaal toch moeten zijn? Kan dit het probleem zijn? Reinstall helpt niet..

& ik heb deze keer wel degelijk alleen maar de film geript.

EDIT:
    Heb bij de verkeerde bibliotheek gezien, de map bestaat wél.

En om mijn probleem nog eens te verduidelijken:
    Als ik op preview duw, opent hij mplayer, maar die sluit (crasht?) meteen. – klik
    Als ik wil encoden krijg ik wel dat ronddraaiende dingetje naast de encode knop, maar verder doet hij niets. ffmpegXprogress opent zelfs niet (ik krijg dus geen balkje te zien). het enige wat ik kan doen is ‘forceer stop’.

EDIT 2:

Ik heb bij Activiteitenweergave gezien dat als hij ‘bezig is’, mencoder wél aan het werken is. Na 12 minuten kreeg ik een geluidje (hetzelfde als je iets van de ene naar een andere locatie sleept) en stopte het ‘ronddraaien’.

Bijdrager
    malebolgia

Ok, het is na wat prullen toch gelukt om de main feature te converten (ik denk dat het aan mencoder lag), maar als ik de tweede aflevering op de dvd (title 2) rip, krijg ik geen .vob file, maar een .ac3 audio file en een .m2v video file. In de VIDEO_TS folder staat absoluut niks. Ik kan dan enkel ofwel de video ofwel de audio file in ffmpegX droppen.

Nu dacht ik, ik pak dat m2v bestand en voeg daar bij de tab ‘audio’ men audiofile aan toe, maar dan krijg ik de volgende foutmelding: ‘could not find sync stream’.

Ik begin al die k*tprogramma’s wel stilaan beu te worden..

Moderator
    unSOUND

Als je een m2v en een ac3 bestand krijgt is het stuk film bij het rippen gelijk gedemuxed… dat is een optie die je aan kunt zetten als je alleen de audio of de video nodig hebt…

P.S. Jammer dat je het beu begint te worden… Vergeet niet: alle begin is moeilijk, en als je eenmaal over die drempel heen bent ga je het gegarandeerd leuk vinden !

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.