7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Berend

Fout bij toevoegen van een herstelsysteem aan de doelschijf

Beste…

Ik heb een Macbook Pro Retina eind 2014 waarvan ik de opslag (SSD) vergroot heb van 128 GB naar 480 GB (Transcend Jetdrive 820 PCIe Gen 3 x2). Nu heb ik deze geformatteerd met protocol Mac OS uitgebreid (Journaled). Daarna opnieuw opgestart, de juist backup geselecteerd om terug te zetten op deze nieuwe SSD en krijg dan de volgende foutmelding. “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het toevoegen van een herstelsysteem aan de doelschijf”. Vervolgens wordt mij gevraagd de computer opnieuw te starten en het opnieuw te doen. Krijg dan weer dezelfde foutmelding.

Wie heeft een tip voor mij wat te doen?

Bijdrager
    koen

Welke versie van macOS?

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  koen.

Bijdrager
    Berend

Deze info kan ik nu niet uitlezen maar ik dacht dat het Sierra was.

Bijdrager
    koen

http://brucetyson.com/error-occurred-preparing-installation-try-running-application-macos-tip-00002/

Volgens deze link is de installer corrupt en moet je die opnieuw downloaden.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  koen.

Bijdrager
    Berend

Nu even een andere vraag hierover. Ik heb de oude ssd er dus uitgehaald. De nieuwe geformatteerd en daarna meteen de backup terug proberen te zetten. Had ik daarvoor dan eerst opnieuw OS moeten installeren en daarna de backup terugplaatsen?

Bijdrager
    koen

Zou kunnen, probeer het eens.

Bijdrager
    Berend

In eerste instantie geprobeerd via de externe schijf verbonden met een kabel. Bron drive en doeldrive gekozen. Deze is gekopieerd, Bij het opnieuw opstarten kwam er na de sound een apple logo in beeld afwisselend met een wit rond met schijne streep erdoor (soort verbodsbord maar dan wit) Heel vreemd. De ssd weer gewist en daarna “Reinstall OS X. Dit is gelukt en na het opnieuw opstarten vraagt hij naar het terugzetten van de herstelkopie. Dit zo uitgevoerd maar ook daar liep hij vast omdat de versie via reinstall een oudere versie was dan op de reservekopie. Al deze stappen, m.b.t. terugzetten herstelkopie overgeslagen en had toen een werkende Macbook met OS maverick en dat was het. Daarna nog een keer handmatig geprobeerd de back-up terug te zetten en toen begon hij met het terugzetten. Uiteindelijk gelukt en het werkt weer.
    Bedankt voor jou input.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.