5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    brandrob

Fotovolgorde op iPad

Hallo iedereen,

Ik en mijn vader hebben een probleempje met onze iPads. Hij werkt met zijn foto’s in Adobe Lightroom. Hij doet dit op een Windows-PC, en daar synchroniseert hij zijn iPad ook mee. Nu heeft hij in Lightroom de volgorde van foto’s aangepast (en bewerkt natuurlijk), en vervolgens geëxporteerd naar JPG formaat. Als we nu deze foto’s, door in iTunes de map aan te duiden, op de iPad zetten, wordt de aangepaste volgorde verwijdert. Hij kijkt naar de datum waarop de foto’s gemaakt zijn, en dus niet naar de bestandsnaam.

Nu is de vraag: Hoe zorgen we ervoor dat de foto’s op de iPad komen op volgorde van naam, zonder gebruik van programma’s zoals iPhoto, die hij op zijn Windows-PC niet kan draaien? Het is namelijk niet handig als alle foto’s via mijn MacBook op de iPad gezet moeten worden…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Yaris

Zie iPhone, iPad, iPod touch: gesynchroniseerde foto’s verschijnen in verkeerde volgorde.

Als u Windows gebruikt of als u iPhoto of Aperture niet in Mac OS X gebruikt, moet u de datum wanneer de foto’s zijn genomen, wijzigen om de volgorde op uw apparaat te wijzigen. U kunt dit wellicht doen met fotobeheersoftware van andere fabrikanten. Raadpleeg de documentatie van uw fotobeheersoftware voor meer informatie.

Bijdrager
    brandrob

Hmm, da’s wel jammer… Zou eigenlijk gewoon een instelling op de iPad of in iTunes moeten zijn. We willen het liefst de datum van de foto niet veranderen, om zoveel mogelijk gegevens te kunnen behouden…

Bijdrager
    Yaris

Maak een kopie van de foto’s en verander daarvan de datum.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.