7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Fotovolgorde in iPhoto

Ik loop steeds tegen het “volgorde-probleem” aan in iPhoto.
    Als ik en serie foto’s heb gemaakt en geïmporteerd, wil ik die na bewerking in een andere volgorde zetten.
    Ik weet dat ik ze op datum, tijd en handmatig kan sorteren.
    Hoewel,…. handmatig, wat is dat?

Ik zet de foto’s dan in een, door mij gewenste volgorde. Als ik ze echter exporteer (naar diavoorstelling oid) dan wordt de aangepaste volgorde weer te niet gedaan.

Ik heb op het forum gezien dat dit een bekend probleem is maar heb nog nergens de oplossing gevonden.

Hoe kan ik die volgorde als aangemaakt in een album definitief maken zodat die ook gehandhaafd blijft in de diavoorstelling?

Bijdrager
    TKroon

Als je ze exporteert met de bestandsnaam “opvolgend” in plaats van bestandsnaam?

Bijdrager
    OMT-fan

Opvolgend??

Waar vind ik dat?

Bijdrager
    Hansi2124

Probeer dit eens Hans:

Bijdrager
    OMT-fan

Dat is het hem nou juist, ik wil de sortering niet op datum/tijd.
    Sommige situaties vragen vaak een andere volgorde dan de tijd.
    Denk bijvoorbeeld aan een closup opname tussen een serie van spelende kinderen.
    Ik wil helemaal vrij zijn om zelf de volgorde vast te stellen in de diavoorstellingen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Gek dat „Handmatig” uitgeschakeld is in dat menu — ook bij mij, ontdek ik nu ik er even naar kijk. Maar dit blijkt ook bij anderen voor te komen, en de oplossing die daar staat (en die ik net getest hebt, en blijkt te werken) is om een album te maken van je gebeurtenis, dan kun je dáárin handmatig sorteren. Erg handig vind ik het niet, maar veel keuze heb je niet.

Bijdrager
    OMT-fan

Zal het ook gaan proberen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.