6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jan367

Fotoverzameling verwijderen uit Foto Library

Beste Apple fans
    Omdat zo langzamerhand de fotoverzameling op mijn iMac toe is aan een grote schoonmaak, had ik het plan opgevat om de “Foto’s Library” —> “Pakketinhoud” —> “Masters” te dupliceren op een externe USB-stick, en vervolgens alle foto-opnames te verwijderen uit de app op de iMac genaamd: “Foto’s”.
    Naar mijn mening kan ik dan op een later tijdstip, of indien ik een foto alsnog weer nodig heb, de hele inhoud van die USB-stick (of bijvoorbeeld één bepaalde foto daaruit) weer terugplaatsen in bovenvermelde map Masters, zodat ik die foto(’s) weer kan gebruiken/bewerken in de app ‘Foto’s’.

Mijn vraag aan u is: Kan dat zonder enig risico zo uitgevoerd worden door mij??

Alvast bedankt voor uw reactie

Bijdrager
    GoeieDag

Nee. Wegblijven uit dat pakket.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou het inderdaad maar even niet doen. Dat gaat zelden goed.

Bijdrager
    jan367

Ik was dus kennelijk een beetje naïef in mijn gedachten, gelukkig had ik nog niets uitgevoerd.
    Blijft echter nog wel de vraag wat een oplossing zou kunnen zijn voor mijn probleempje:

Ik denk dat ik nu toch die file ‘Masters’ uit de ‘Foto Library’ dupliceer naar een USB-stick, ik heb dan tenslotte wel alle opnamen nog; vervolgens handmatig alle foto’s uit de Foto-App één voor één in de prullenbak deponeren. Op die manier creëer ik ruimte en opnieuw een duidelijk “vrijwel leeg” overzicht in de Foto-App, dat ongetwijfeld binnen de kortst mogelijke tijd weer gevuld zal worden.
    Die chaos is mijns inziens overigens ontstaan door de vroegere ‘iPhoto’ opnames, die omgezet werden naar ‘Foto’. Resultaat dubbele foto’s enz.

Indien ik toch een foto later nog nodig zal hebben, kan ik vanuit die USB-stick toch met bijvoorbeeld Graphic Converter die foto opname zien en bewerken. Of is dat laatste ook niet echt mogelijk??
    Wie weet raad….

Bijdrager
    GoeieDag

Je zou in Foto’s alle foto’s kunnen selecteren, en dan met menu Archief>Exporteer (maak de gewenste keuze). Dan krijg je ook alle gewenste foto’s is een bestand, en kun je de hele fotobieb weggooien (of de tijdelijk ergens anders bewaren als backup).

Maar je hebt het over “mijn probleempje” onder duidelijk te maken wat dat nou is.

Bijdrager
    jan367

Beste GoeieDag en andere Applefans,

<Mijn probleempje> was uitsluitend in mijn eigen gedachten, dus geenszins de moeite waard als <probleem> voor andere Apple-fans.

Inmiddels heb ik alles anders opgelost:
    De <iPhoto Library> op de iMac heb ik gedupliceerd naar een externe harddisk en vervolgens die iPhoto Library verwijderd van mijn iMac. Diezelfde iPhoto Library namelijk had er volgens mij voor gezorgd dat een groot aantal foto’s in duplo in de <Foto’s Library> op de iMac kwamen (reuze onhandig!). Ook iCloud Fotobibliotheek deed er nog een stapje bovenop, m.a.w. de chaos was compleet.

Vervolgens alle dubbele foto’s en het aanzien niet waard zijnde foto’s uit de <Foto’s-App> verwijderd, en daarna met iCloud fotobibliotheek alles op de diverse apparaten gelijk gemaakt.
    Let wel … de <Foto’s App> op mijn iPhone heb ik bewust niet aangesloten op mijn iCloud Fotobibliotheek.

Nu heb ik dus op mijn iMac, iPad en iCloud één en dezelfde file. De opnamen gemaakt met de iPhone kan ik altijd nog handmatig met bijvoorbeeld e-mail naar mijn iPad sturen, en die foto’s vervolgens kopiëren naar de <Foto’s-App> op de iPad, die er dan voor zorgt dat via iCloud ook mijn iMac wordt bediend. Een beetje omslachtig, maar daar is mee te leven.

Wat mij betreft is hiermee deze discussie gesloten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.