14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    FlorisW

Fotovakschool

Zijn er hier mensen die een studie volgen of gevolgd hebben @ de Fotovakschool (misschien
    wel in Rotterdam?)…

Zo ja, wat zijn je ervaringen, hoe bevalt de opleiding (Fotografische Vormgeving 2jaar HBO)…

Ik zit er namelijk over te denken die opleiding te gaan volgen…

Bijdrager
    karf

Klik

Wat vrienden allemaal kunnen aanrichten. Zie Juriaan en ik
    Klik

Bijdrager
    Simon90

Hm, toevallig! Ik ga zaterdag naar een voorlichting van de Willem de Kooning in Rotterdam. Omdat ik er over denk daar volgend jaar fotografie te gaan doen.

Bijdrager
    karf

heb je al een HBO opleiding gedaan dan?

Bijdrager
    Sentitel
    ”Simon90″

Hm, toevallig! Ik ga zaterdag naar een voorlichting van de Willem de Kooning in Rotterdam. Omdat ik er over denk daar volgend jaar fotografie te gaan doen.

Ik ga zaterdag ook naar de Willem de Kooning, maar dan ga ik kijken voor interieurarchitectuur.

Bijdrager
    Simon90
    ”karf”

heb je al een HBO opleiding gedaan dan?

Moet dat dan? Het is toch gewoon een HBO academie?
    over 1,5 maand heb ik als het goed is me Havo op zak.

@sentitel:
    Wederom toevallig:D en is dat full- of part time?

owja, ontopic: Floris, ik heb ook naar de fotovakscholen gekeken, maar daar zag ik steeds dat het alleen maar part time opleidingen zijn. (1 of 2 dagen in de week) en dat leek mij niet zo aantrekkelijk. Vandaar dat mijn oog op de Willem de Kooning viel, want die bieden wel fulltime aan.

Bijdrager
    Sentitel

Fulltime, 4 jarige opleiding.

Bijdrager
    FlorisW

@simon90:

Ik vind het prima om maar 2 dagen naar school te gaan, zo heb ik genoeg tijd om ook nog mezelf een
    beetje te vermaken… Reizen/hockeyen/zeilen/werken…

Bijdrager
    God
    ”Sentitel”
    ”Simon90″

Ik ga zaterdag ook naar de Willem de Kooning, maar dan ga ik kijken voor interieurarchitectuur.

En ik ga er zaterdag heen voor informatie over de opleiding Interactieve Multimedia :bigsmile:

Bijdrager
    FlorisW

@simon90:

De Willem de Kooning academie, studie Digitale Fotografie… Kan je een vergelijking tussen die opleiding en de Fotografische Vormgeving @ de FVS opnoemen? Wat is beter, waar leer je wat meer, kan jer e uiteindelijk hetzelfde mee.. etc..

Bijdrager
    Simon90
    ”FlorisW”

@Simon90:

De Willem de Kooning academie, studie Digitale Fotografie… Kan je een vergelijking tussen die opleiding en de Fotografische Vormgeving @ de FVS opnoemen? Wat is beter, waar leer je wat meer, kan jer e uiteindelijk hetzelfde mee.. etc..

Het verschil tussen de vakschool en de academie is behoorlijk groot, schijnt.
    Ik vond een relatief recent topic hierover op het scholieren.com forum:
    http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1601993

Ik was gisteren dus bij de WDK in Rotterdam. Het lijkt me absoluut een mooie school en denk er dan ook over om me aan te melden. Maar dat betekend niet dat ik er dan al ben, gezien de behoorlijk strenge toelatingsprocedure…

Ik zat gisteren trouwens tussen 13:15 en 15:00 in de collegezaal voor de voorlichtingen. Zaten er toen nog meer OMT’ers in de zaal, of waren jullie een lichting eerder?

Bijdrager
    God
    ”Simon90″

Ik zat gisteren trouwens tussen 13:15 en 15:00 in de collegezaal voor de voorlichtingen. Zaten er toen nog meer OMT’ers in de zaal, of waren jullie een lichting eerder?

Ik zat bij die ervoor!

Bijdrager
    bep-mac

Hoi hoi,

Ik heb fotovakschool in Apeldoorn gevolgd, mijn ervaring ? vooral veel theoretische kennis en weinig oog voor het echte “kijken” en “zien”. Zeg naar de zachte kant. Ook weinig plek voor vernieuwing en creativiteit…..

Echter als je die dingen al in je hebt en je een goeie basis zoekt in een stage bij een fotograaf waar je echt wat van kan leren…(dus veel opdrachten in de richting die je trekt en op een hoog nivo werken, want er word een hoop geklets over fotografie maar een beperkte groep kan er van leven) dan kun je de FVS als een goeie technische basis zien voor het kunnen uitwerken van al die beelden die in je kop zitten! ; )

Gr BM

Bijdrager
    Sentitel
    ”Flickr”
    ”Simon90″

Ik zat bij die ervoor!

Ik ben alleen naar de presentatie geweest over portfolio en toelatingen die ervoor kwam. En de man die de presentatie deed had die totaal niet voorbereid… hij had niet één keer even de sheets doorgekeken. Bij de kantine praten met een docent voor 5 minuten was duidelijker dan die presentatie.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.