8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Tijmen Kielen

Fotoshoot met 2 camera’s,1 met verkeerde tijd..

Hallo mensen,

Ik heb een bruiloft gedaan met mijn EOS 20D en 30D. Ik heb de ene met telelens gebruit en de andere met zoom, door elkaar heen

De tijd van de 30D stond goed, die van de 20D liep precies 60 minuten achter (grr) Ik had m namelikk goed gezet (dacht ik) maar het het uur tijdverschil over het hoofd gezien.

Hoe kan ik dit in Aperture weer rechtbrijen? Ik kom er niet uit met die GMT verhalen..

Sleutelbeheerder
    Night

Het maakt in feite niet uit hóé je de GMT instelt, als je het maar gelijk houdt voor beide camera’s
    Op dit moment zitten we i.i.g. in GMT+0200.

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Maar hoe krijg ik de beelden uit mn 20D (die een uur achter liep, half 2 ipv half 3) nou zo getweakt dat alles weer synchroom loopt? 8)

Bijdrager
    B-Mac

Zoek eens bij VersionTracker.com naar het programmatje Photo Info (versie 2.0.1). Download die. Stop alle foto’s in een aparte map (camera 1 in mapje 1 en camera 2 in mapje 2). Sleep dan het mapje van de “verkeerde” camera op dit programmatje, corrigeer de tijd met een uur, minuut, dag, jaar, etc. en klik dan op “Show changes”. Controleer die. En indien accoord: “Make changes”. Probleem opgelost en alles heerlijk synchroon.

Succes!

Bijdrager
    B-Mac

Gelukt? Je bent in eens zo stil terwijl je daarvoor om de minuut reageerde…:P

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Haha,

Ikheb alle beelden van mn 20D in Aperture (met 1 druk op de knop) ge-exporteerd. dat duurde even, toen ben ik maar gaan douchen en nu ga ik kijken of ik eruit kom!

Ik hou jullie op de hoogte, alvast veel dank voor de tips!

Tijmen

Sleutelbeheerder
    Night

Om het je gemakkelijker te maken kun je op het icoon klikken:)

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Het is gelukt!!!

Mooi programmatje is dat… Bedankt voor de tip 8)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.