8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Alison

Aperture

Sinds een aantal maanden maak ik gebruik van aperture. Fantastisch programma, heerlijk om mee te werken.
    Maar, ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat nou de meest efficiënte en overzichtelijkste manier is voor het organiseren van alle foto’s.
    Hiermee doel ik dus op het juist gebruik maken van projects, folder, albums, smart albums, klitteband, het toepassen van tags en het hernoemen van de foto’s.
    Ik ben erg benieuwd naar welke structuur jullie hanteren!

Bijdrager
    Shmoo

Shift gedrukt houden tijdens het intikken van de trefwoorden? [wild gokje]

Inactief
    Anoniem

Trefwoorden typen in een andere app en dan in een keer copy en pasten in Lightroom [ook een wild gokje]

Bijdrager
    fixar

even een marker plaatsen in het trefwoorden venster zoals bijvoorbeeld ***AANVULLEN*** en deze marker dan opnemen in je slimme verzameling…

zolang je die marker laat staan zijn de trefwoorden van de foto’s gewoon te bewerken en aan te vullen.
    Als je klaar bent kun je evt die marker weer verwijderen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als het programma tenminste niet alle gebruikte tags toewijst aan alle foto’s waarvan je de tags aanpast. In Foto’s lukt dat, maar in de Finder bijvoorbeeld niet. (Geef je bijvoorbeeld in de Finder aan bestand 1 de tag „Landschap” en aan bestand 2 de tag „Portret” om daarna aan allebei de tag „Foto” te geven, dan zullen ze allebei de tags „Landschap”, „Portret” en „Foto” hebben. Foto’s is slimmer in dit opzicht; Lightroom heb ik nooit gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen.)

Bijdrager
    Shmoo

Spannend… ?

Bijdrager
    Rik de Belg

Alle foto’s zonder trefwoord eerst een kleur geven (bob rood)
    Dan slimme map met alle rode kleuren –> dan trefwoorden aanpassen.
    Dan kleur verwijderen.

Bijdrager
    fixar

Graag gedaan hoor:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.