5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Frabans

foto’s zoeken

Mijn zoon heeft de afgelopen jaren overal foto’s opgeslagen op zijn iMac, zonder gebruik van iFoto of nu Foto’s. Ze staan nu dus overal. Mijn vraag is,

1. kan ik op een manier al de foto’s vinden zonder al die mappen door te spitten?

2. kan ik ook dubbele foto’s daarna vinden?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Open een Finder-venster en typ in het zoekveld rechtsboven: afbeelding. Niet op Return drukken maar even wachten, dan klapt er een menu uit waarin je op „Afbeelding” kunt klikken:

Hierdoor komen in het venster alleen afbeeldingen te staan, en kun je daar doorheen gaan om te kijken welke je wilt hebben.

Boven de zoekresultaten kun je ook nog kiezen op welke locatie je wilt zoeken; de tweede (tussen aanhalingstekens) is de map waar je momenteel in zit. Wil je dus alleen in een bepaalde map (en z’n submappen) zoeken, ga dan in de Finder eerst daar naartoe en zoek dan pas op afbeeldingen.

Bijdrager
    Frabans

Dat werkt prima, bedankt. Maar de dubbele foto’s, is daar ook nog een tip voor?

Bijdrager
    FABMAC

Ook daar heb je programma’s voor:  o.a. Duplicate File Finder Remover. In de appstore.

Je kan in het finder-venster trouwens ook .jpg doen. Dan zoekt hij de jpg files ook. Dat geldt voor alle exstensies.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je alleen JPEG’s wilt vinden, dan klik je op „JPEG-afbeeldingen” in het menu — door .jpg in het zoekveld te typen, zul je bijvoorbeeld Frankrijk 1996.jpeg niet gaan vinden, maar door te zoeken op JPEG-afbeeldingen wel.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.