11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacFloo

Foto’s worden verkleind bij versturen via mail

Wanneer ik foto’s wil versturen met de mail dan worden deze op een of andere manier verkleind naar een formaat op 72 dpi maar ook verschaald. Ik kan in mijn instellingen nergens vinden dat daar een instelling voor is.

Het enige wat ik anders in mijn mail is dat er WIDEMAIL bij is geinstalleerd, maar ook daar zie ik geen instellingen voor het verkleinen van foto’s

wie o wie

Bijdrager
    Joffry

Waarom verstuur je de foto’s niet vanuit b.v. iPhoto ?

Bijdrager
    gerryvonne

Wanneer ik een foto toevoeg als bijlage, dan staat rechtsonderin de mail een optie om de grootte van de afbeelding te bepalen. Ik gebruik Mail 3.6 overigens, maar zover ik weet zit dit al een tijdje erin.

Bijdrager
    jaapoost

je kunt rechtsonder in je mail als het goed is “actual size” of “originele grootte” (denk ik, ik heb engels) selecteren.

Ik heb het net even getest, en dat werkt.

Mocht dat niet baten dan kun je als (nood)oplossing ook alle foto’s even zippen (alles selecteren, rechtermuisknop, “maak archief”).

Gr.
    Jaap

Bijdrager
    MacFloo

Nooit gezien dat dit als functie erin zit. Voorheen ging dit altijd goed
    waarschijnlijk ergens met een update iets veranderd?

Toch bedankt voor de moeite om te reageren.

Bijdrager
    iDecide

Deze functie is puur voor de weergave in Mail, het doet uiteindelijk niets met het orginele/bijgevoegde bestand.

Bijdrager
    jaapoost

Your welcome.
    Ik heb ook wel eens het idee dat ie ’t random doet. Maar nu weet je ‘t

Bijdrager
    jaapoost

iDecide,

Hij verkleint de foto daadwerkelijk hoor. (heb het net getest). Ik kwam er ook achter dat hij de laatst gekozen instelling onthoud. Dus dan heb je misschien ooit een keer per ongelijk dat drop-down menu op een andere instelling gezet.

Grt

Bijdrager
    iDecide

Vreemd, want dat doet hij niet bij alles bestandsextensie. Zelf verstuur ik namelijk bijna dagelijks PDF-bestanden. Deze worden niet verkleint door deze functie, dat is maar goed ook.

EDIT: ‘Ik zie het al, de functie is alleen zichtbaar wanneer er foto’s en PDF bestanden in een e-mail zitten. Niet wanneer er alleen PDF-bestanden in staan. Excuses voor de foutieve communicatie.’

Bijdrager
    jaapoost

No problem, een pdf is ook vector based (tenzij er afbeeldingen in zitten)

Bijdrager
    Oppie
    ”MacFloo”

Nooit gezien dat dit als functie erin zit. Voorheen ging dit altijd goed
    waarschijnlijk ergens met een update iets veranderd?

Hij neemt gewoon de laatst instelling over, dus waarschijnlijk heb je er zelf eens op geklikt…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.